הממשלה החליטה היום (שישי) לדחות את יוזמת השלום של ממשלת צרפת, שביקשה לכנס את בכירי ישראל והרשות הפלסטינית, יחד עם גורמים בינלאומיים רלוונטיים שונים, בוועידה מיוחדת בקיץ. שרי חוץ מרחבי העולם עתידים להתכנס בפריז בשלושים במאי לקראת הועידה.  

בהודעה רשמית שפרסמה ישראל נכתב כי "ישראל דבקה בעמדתה כי הדרך הטובה ביותר לפתרון הסכסוך בין ישראל לבין הפלסטינים הוא משא ומתן ישיר ובילטראלי. ישראל מוכנה להתחיל אותו מיידית ללא תנאים מוקדמים. כל יוזמה מדינית אחרת מרחיקה את הפלסטינים משולחן המו"מ הישיר". 
כשצרפת הודיעה על יזמתה המדינית בתחילת השנה, היא טענה כי אם ישראל לא תקבל את היוזמה היא תכיר במדינת פלסטין. "נכיר במדינה פלסטינית אם מאמצינו בשבועות הקרובים לפרוץ את המחסום בשיחות ייכשלו", כך אמר הערב שר החוץ הצרפתי, לורן פביוס. לדבריו, "צרפת תחל בשבועות הקרובים בהכנות לוועידת שלום בינלאומית שתקבץ יחדיו את הצדדים ואת השותפים העיקריים למו"מ - האמריקאים, האירופים והערבים - על מנת לשמר ולהביא לכך שחזון שתי המדינות לא ירד לטמיון", אמר פביוס. עוד הוסיף שר החוץ של צרפת כי בתור חברת קבע במועצת הביטחון של האו"ם, לצרפת יש אחריות לשמר את המאמצים לקיים את פתרון שתי המדינות בין ישראל לפלסטינים.
 
ח"כ ד"ר נחמן שי, מסיעת "המחנה הציוני" אמר בתגובה להחלטה כי: "בפתח האביב ממשלת נתניהו מזמנת לנו חורף פוליטי. זאת ממשלת דובוני לא לא. לא על כל דבר. הממשלה משקיעה אותנו בבידוד מדיני ובהסדר כפוי, נגד רצונה של ישראל.  ללא עתיד וללא תקוה".