שר הביטחון משה בוגי יעלון זומן הערב (ראשון) לשיחה דחופה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות קריאתו למפקדי צה"ל לומר את אשר על ליבם, גם אם דבריהם נוגדים את עמדת הדרג המדיני. כזכור גם לאחר נאומו של סגן הרמטכ"ל אלוף יאיר גולן בערב יום השואה, שר הביטחון גיבה אותו ואילו  ראש הממשלה מתח עליו ביקורת ואמר שדבריו אלא היו צריכים להיאמר.



בטקס קבלת הפנים ליום העצמאות בקריה בתל אביב אמר שר הביטחון כי יש לעודד את קציני צה"ל אור את אשר על לבם, גם כאשר הדברים סותרים את הדרג המדיני. הדברים נאמרו על רקע סערת דברי סגן הרמטכ"ל, האלוף יאיר גולן, שאמר בערב יום השואה כי הוא מזהה תהליכים בחברה הישראלית שהתרחשו לפני 70 שנה, וכן על רקע הביקורות שנשמעו נגדו. בפנייה לנוכחים ובביקורת מרומזת על ראש שהממשלה, בנימין נתניהו, אמר יעלון: "גם הערב אני שב ודורש מכם ומפקודיכם: "המשיכו לומר את אשר על לבכם. עשו זאת גם אם הדברים אינם חלק מהזרם המרכזי, ואף אם הם חולקים על רעיונות ועמדות שהפיקוד הבכיר או הדרג המדיני אימצו".



בתגובה לדברים נמסר מלשכת נתניהו כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו נותן גיבוי מלא לצה"ל, מפקדיו וחייליו. ראש הממשלה איתן בדעתו שהשוואה לגרמניה הנאצית היתה אמירה לא ראויה, בעיתוי לא ראוי וגרמה לישראל נזק בזירה הבינלאומית. מפקדי צה"ל אומרים את דעתם בחופשיות, בפורומים הרלוונטיים ובנושאים שתחת אחריותם. צה"ל הוא צבא העם וצריך לשמור אותו מחוץ למחלוקות פוליטיות".



בתגובה להחלטת ראש הממשלה לזמן את שר הביטחון לשיחת נזיפה, אמר ח"כ נחמן שי (המחנה ציוני) כי "ראש הממשלה חונק את חופש הדיבור במרחב הציבורי ועכשיו הוא גם מצפה מצמרת צה״ל לשיר לפי המנגינות שהוא כותב"