רוב הציבור רואה בהעברתו של משה (בוגי) יעלון מתפקידו כשר הביטחון אקט של הדחה בעקבות העימות שלו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. כך עולה מסקר שערך אתמול מכון פאנלס פוליטיקס עבור "מעריב־סופהשבוע". בסביבתו של נתניהו ניסו לטעון אתמול כי לא מדובר בהדחה אלא בכורח הנסיבות, בשל כניסתו של אביגדור ליברמן לקואליציה, אולם הציבור חושב אחרת. על פי הסקר, 64% מהציבור סבורים שמדובר בהדחה של יעלון, לעומת 21% בלבד שהשיבו בסקר כי הם אינם מסכימים לטענה שמדובר בהדחה.

עוד נשאל הציבור בסקר אם יעלון צריך לפרוש מהליכוד בעקבות העברתו מתפקידו. כאן הדעות חצויות. 38% מהציבור סבורים שעליו לפרוש ממפלגתו, לעומת 37% שלדעתם יעלון צריך להישאר בליכוד. בקרב מצביעי הליכוד החלוקה שונה. יותר ממחצית, 51%, סבורים שעליו להישאר בליכוד, בעוד ש־26% בדעה שעליו לעזוב.
 
אגב אחוז ניכר מהמשיבים, 23%, אמרו כי אין להם עמדה בנושא. בקרב מצביעי מרצ בבחירות האחרונות, 67% סבורים שעל יעלון לפרוש מהליכוד, וכך גם 55% ממצביעי המחנה הציוני ו־55% ממצביעי יש עתיד.


"לא לנווט על פי שבשבת"


אתמול, במהלך כנס סגור של תנועות הנוער וחטיבת הנח"ל, התייחס יעלון בפעם הראשונה למהלכים לקראת הדחתו, ואמר דברים עקיפים, אך מאוד ברורים: "אם אני צריך לתת עצת זהב, זה לא לאפשר עגל זהב, אלא להמשיך ולנווט על פי מצפון ולא על פי שבשבת". 

יעלון המשיך את דבריו ואמר: "אני קרוב למה שמתרחש בחברה ולצערי עוסק גם בדברים השליליים בה, בין אם זה טרור יהודי ותג מחיר, והתבטאויות כאלה ואחרות, אני שומע מה צועקים באצטדיונים וכן הלאה - אני לא יכול להגיד שלא הופתעתי מאלה שיוצאים ובקול רם תוקפים את הערכים הבסיסיים, למרות שבשקט אתה מקבל המון אימיילים, וואטסאפים ומסרונים וכו', של תמיכה. ואני משוכנע שהרוב השפוי לא שם, ואיסתרא בלגינא קיש קיש קריא, אבן קטנה בחבית ריקה עושה רעש גדול אבל האבן היא לא קטנה, היא כבר לא קטנה".

חברו הקרוב של יעלון מקיבוץ גרופית, מאיר רמון, תקף אתמול  בחריפות את מינוי ליברמן, ואמר: "להביא פרסונה כמו אביגדור ליברמן למלא את התפקיד זה מגה-פיגוע ביטחוני. אין הגדרה אחרת. הבן אדם לא מצוי בעניינים, לא מבין את ה'מאטריה', לא אמין. הוא סוחב אחריו היסטוריה שנגועה במרטין שלאף ודומיו. הוא לא יכול להיות שר ביטחון במדינת ישראל".