פעיל הר הבית יהודה גליק ייכנס לכנסת ויושבע כח"כ בסיעת הליכוד במקומו של שר הביטחון משה יעלון, שהודיע הבוקר (שישי) על התפטרותו. גליק נבחר כנציג יש"ע במקום ה-33 ברשימת הליכוד לכנסת ה-20. בנוסף להתרגשות הרבה שהביע גליק, הוא ציין כי היה מעדיף להגיע לתפקיד כח"כ בנסיבות אחרות והביע צער על התפטרותו של השר יעלון.



"מי היה מאמין. באוקטובר 2014 נפצעתי אנושות על ידי מחבל שניסה להתנקש בחיי ומהמוות חזרתי לחיים ועכשיו אני מוצא עצמי בכנסת ישראל", סיפר הבוקר גליק בהתרגשות ל"מעריב-אונליין" "אני עדיין מנסה לעכל את הבשורה", אמר. "עבורי זה יום של הרבה תפילה. אני אכנס לכנסת בהרבה חיל ורעדה, בהכנעה ובענווה ואני מתפלל להשם שייתן לי עצמה טובה. אפעל למען אחדות ולא למען פילוג".


קריאה להחרמת השבעתו של גליק


גליק אמר כי יפעל בכנסת כדי "להפוך את ירושלים ואת הר הבית למוקד של שלום עולמי" והוסיף: "אפעל כדי לקדם את הצדק ואת השלום ואעלה את ירושלים על ראש שמחתי. ירושלים היא ציון ובמרכזה הר הבית". על התגובות הסוערות במשאל על השבעתו הצפויה כח"כ, בין היתר של ח"כ יעל פארן כהן שהודיעה כי תחרים את השבעתו, אמר: "כל אדם רשאי לפעול ולהביע את עמדתו כהבנתו. זו זכותה להחרים אותי. אני אבוא לכנסת במטרה לקדם את השלום של השלום ולעצור את הסתה והפילוג".



גליק הביע הערכה רבה לפועלו של שר הביטחון הפורש משה בוגי יעלון ואמר: "השר יעלון תרם תרומה נכבדה לביטחון ישראל. עם ישראל חייב לו חוב גדול מאוד. אני מצר על הליכתו, זו אבידה לעם ישראל ואני מקווה שהוא עוד יתרום בעתיד מיכולותיו למען העם. אני גם מאחל בהצלחה רבה לשר הביטחון הנכנס אביגדור ליברמן שהצלחתו היא הצלחת כולנו".



גליק מבקר בהר הבית לאחר הפציעה. צילום: הקרן למורשת הר הבית



שביתת הרעב והאיומים על חייו


גליק, יליד ארצות הברית, נשוי ואב ל-8, בעל תואר רב ומתגורר בהתנחלות עתניאל. הוא שירת בצה"ל בחיל השריון ולאחר מכן בחיל המודיעין, בעל תואר ראשון בהוראת תנ"ך ותורה שבעל פה, תואר שני בתולדות עם ישראל, ותעודת מורה דרך מטעם משרד התיירות. בוגר ישיבות טלז סטון, מקור חיים, הר עציון ועתניאל.



בשנים האחרונות עומד הר הבית במוקד פעילותו של גליק, והוא אף פתח בשעתו בשביתת רעב ממושכת בעקבות הגבלות שהטילה המשטרה על כניסתו להר.


בשל פעילותו הפך גליק למטרה עבור ארגוני הטרור הפלסטינים וקיבל איומים על חייו. ב-29 באוקטובר 2014 הוא נורה על ידי פלסטיני תושב אבו תור, כשיצא מהכנס השנתי של פעילי הר הבית במרכז מורשת בגין בירושלים.



המתנקש, מועתז חיג'אזי, עבד כשנה במסעדת 'טרסה' הפועלת במתחם מרכז מורשת בגין והיה פעיל הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני. כעשר שעות לאחר שירה בגליק הוא נורה למוות בידי כוח ימ"מ שפעל לעצרו בשכונת אבו תור, וחיסל אותו לאחר שירה לעבר הכוח.‏