על רקע הודעת הבית הלבן כי הוא מתנגד לתוספת של מאות מיליוני דולרים לסיוע הביטחוני לישראל לצורך פיתוח וייצור מערכות להגנה נגד טילים, ייפגש מחר בוושינגטון שר הביטחון אביגדור ליברמן עם מזכיר ההגנה האמריקאי אשטון קרטר. קרטר נחשב לחבר אישי של קודמו של ליברמן, שר הביטחון המודח משה יעלון. ליברמן וקרטר צפויים לשוחח על הסיוע הביטחוני לישראל ועל שיתופי פעולה ביטחוניים נוספים. ליברמן צפוי להיפגש גם עם הוועדה לשירותים מזוינים ועם ועדת החוץ של הסנאט.
 
ביום רביעי יגיע ליברמן לטקס הגלילה (הוצאה מקו ייצור)ׁ של מטוס ה־35־F של חברת לוקהיד מרטין, שרכש חיל האוויר הישראלי, וייפגש עם ראשי החברה. המטוס הראשון מסוג זה צפוי להגיע לישראל בדצמבר. ליברמן יגיע גם למפעל של אלביט מערכות, שם יוצגו בפניו פרויקטים שונים. בניו יורק ייפגש ליברמן עם חברי משלחת הרכש של משרד הביטחון.
 
ערב יציאתו אמר גורם בכיר במשרד הביטחון כי נושא הסיוע הכספי האמריקאי אינו המטרה המרכזית לביקור. "לא נשיג פריצות דרך דרמטיות בשבוע הקרוב", אמר, "הנסיעה היא בעיקר לצורך מפגש היכרות עם האמריקאים".

צפוי לנחות בארץ בדצמבר, F35. צילום: רויטרס
צפוי לנחות בארץ בדצמבר, F35. צילום: רויטרס

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך לנסות להרגיע וציין כי אין כל משבר עם וושינגטון בנושא הסיוע הביטחוני. "לישראל יש ברית אחת משמעותית", אמר, "היא הוותיקה והחשובה ביותר – והיא עם ארה"ב. היא מבוססת על ערכים ואינטרסים משותפים. אינטרסים אלה משתנים עם הזמן מכיוון שהאזור שלנו מתמודד עם אתגרים משמעותיים ותמורות מהירות, אך יש גם הזדמנויות חשובות. נוכל להתמודד טוב יותר עם האתגרים ולנצל טוב יותר את ההזדמנויות אם נמשיך לחזק את שיתוף הפעולה בינינו".
 
נתניהו התייחס לנושא בתום סבב שיחות שקיימו משלחות ישראל וארה"ב בראשות מ"מ ראש המל"ל, תא"ל (מיל') יעקב נגל, מנכ"ל משרד הביטחון דורי גולד, וסגן מזכיר המדינה האמריקאי, אנטוני בלינקן, שביקר בארץ.