"ההחלטה הישראלית לשלם 21 מיליון דולר לטורקים מהווה הודאה ברצח של תשעה בני אדם", כך הגיבה הערב ח"כ חנין זועבי (הרשימה המשותפת) על הסכם הפיוס בין ישראל לטורקיה.



לדברי ח"כ זועבי, שהפליגה בשעתו על סיפון המרמרה בעת שכוחות צה"ל השתלטו על הספינה, "הסכמתה של ישראל להעביר 21 מיליון דולר לטורקים מהווה הודאה ברורה באשמה. גם אם ישראל לא הכירה בכך, זוהי הודאה באשמת רצח של תשעה בני אדם, של פציעת עשרות, של חטיפה ופעולה פירטית בלב הים הבינלאומי ושל רדיפה שקרית רבת שנים".



"הסכם זה הינו הודאה שדוח טירקל היה דו״ח שקרי, והרשויות המדינה ניהלו פרופגנדה שקרית, ומסע של שקרים סביב כל מה שקרא על גב ספינת מרמרה" הוסיפה זועבי. 



"אך יותר מכל אלה", הוסיפה חברת הכנסת, "ראוי להפסיק את המצור על עזה" והיא פרטה: "ללא רשת חשמל יציבה אין אספקת מים נקיים רציפה. הביוב זורם ברחובות עזה ובהמשך לים, אין די מזון, אין די תרופות, אין חומרי בניין לשיקום הבתים והתשתיות אותן הרסה המדינה. בהעדר יכולת לבנות מחדש את מבני התעשייה והמסחר שנהרסו, אין די תעסוקה ומצב זה הוביל לעוני מחפיר. המצור הזה הורג. המצור הזה רוצח. ואותו יש להפסיק. ואת פושעי המצור צריכים לרדוף בהאג ובכל הזרות הבינלאומיות".



לדבריה, "בהסכם אין זכר להפסקת המצור. ועל כן אין ברירה: עוד משט ועוד משט, ועוד מאבק בלתי נפסק נגד המצור, עד שישראל תבין ותודה בפשע הקדמון שהוביל לפרשיית המרמרה, עד שתסיר את המצור הפושע מעזה".



ביקורת על ההסכם השמיע גם השר לשעבר גדעון סער שצייץ בטוויטר: "ישראל תשלם לטורקיה פיצויים על המרמרה? מקווה שהידיעות לא נכונות. אם כן - זוהי השפלה לאומית והזמנה למשטים נוספים ועלילות נוספות של שונאי ישראל".



ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני) אמר כי "נתניהו שוב התקפל עם זנב בין הרגליים מול החמאס, פגע בחיילי צה״ל בלי למצמץ, והפקיר את משפחות הנעדרים. שוב מר ביטחון מחזק את הקיצונים ומחליש את ישראל. *ההסכם הוא אות קין על מצחו של נתניהו*. תשלום פיצויים לאנשי ארגון IHH ומתן לגיטימציה לארגון חמאס בטורקיה מוכיחים כי נתניהו וליברמן שוב עשו סיבוב על ציבור הבוחרים שלהם ומכרו את האינטרס הישראל.



ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) אמר כי "היחסים עם טורקיה חשובים לישראלף אבל נתניהו הלך רחוק מדי כשהסכים לתת חבילת 'הכל כלול' למשפחות הטרוריסטים שפגעו בחיילי צה"ל. איפה ליברמן הישן שהיה צועק עכשיו שנותנים פרס לטרור?".