כשהוא מלווה בשגריר ישראל באו"ם, דני דנון, סייר היום (שני) מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, בישראל, בביקור הפרידה שלו, בישראל. הדרום קוריאני מסיים את תפקידו תשע שנים אחרי שהחל בו. המזכ"ל, שזכה לביקורות רבות מצד ישראל בשנים האחרונות בנוגע להתייחסותו לישראל ולסכסוך הישראלי-פלסטיני, הגיע מלווה עם שגריר ישראל, דני דנון, וקיבל גם תואר ד"ר של כבוד מאוניברסיטת תל אביב.



"חברי הקהילה הבינלאומית חייבים להשתמש בהשפעתם על מנת לסיים את מצב הכיבוש הישראלי שנמשך כבר כמעט 50 שנה ולהקמת שתי מדינות שישבו בשלום זו בצד זו. על הנהגת ארגון האומות המאוחדות באופן מעורר כבוד לאורך תשע השנים האחרונות, תוך מאבק מתמשך למען נושאים גלובליים מהותיים, וקידום רפורמות חשובות; על הגינוי האמיץ של גילויי אנטישמיות, גזענות וטרור על כל גווניהם; ועל מחויבותו ומאמציו למציאת פתרונות בדרכי שלום למשברים ההומניטריים והגיאופוליטיים המתמשכים ברחבי המזרח התיכון, וביניהם הסכסוך הישראלי-פלסטיני". 
"העולם קרוע כיום יותר מאי פעם בין צפון לדרום, מזרח ומערב. אבל במקביל, מעולם לאורך הקריירה שלי לא ראיתי תהליכים כאלה של אנשים החותרים לבניית גשרים: הקרב הגדול ביותר כיום הוא קרב מוחות, בין אלה המחלקים את העולם ל'אנחנו'  ו'הם'. מולם, ניצבים אלה הרואים את העולם בגישה הומאנית: 'אנחנו בני האדם'.


"אני רוצה להתחיל ולהתייחס למילה 'אחריות' (אותה אמר בעברית). זוהי מילה חשוב מאוד, עם הרבה מאוד משמעויות.  אי אפשר להמשיך להצהיר את אותן הצהרות ולקבל החלטות אחרות, מי שממשיך לעשות את זה, שם לצחוק את כל המדע, טכנולוגיה, שאתם עושים. הקהילה צריכה להפעיל את כל השפעתה להביא את סכסוך, שתי מדינות לשני עמים בביטחון ושלום". 
 
במהלך ביקורו בארץ ייפגש המזכ"ל עם נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, וראש הממשלה, בנימין נתניהו. כמו כן, המזכ"ל צפוי לפגוש גורמים ביטחוניים בכירים ולקבל מהם סקירה בטחונית.