בסביבת ראש הממשלה דוחים את הביקורת על עלות ביקורו באפריקה. גורם בסביבת ראש הממשלה אמר למעריב כי: "זה לא ביקור ראוותני. מדובר בפגישות מדיניות ופגישות של 70 אנשי עסקים שארגן "מכון הייצוא" ועושים להם חיבורים עם חברות ומדינות באפריקה שיניבו הרבה יותר מעלות הביקור. תתקיים באפריקה פסגה של שבעה ראשי מדינות שמגיעים לאוגנדה לפגוש את ראש הממשלה. העלות נובעת מדרישות האבטחה" 

רה"מ בנימין נתניהו ייצא מחר לביקור באפריקה, ששיאו יהיה בטקס ממלכתי לציון 40 שנה למבצע אנטבה בשדה התעופה הבינלאומי הישן של אנטבה.  מדובר באחד הביקורים המורכבים ביותר שערך אי פעם ראש ממשלה ישראלי בחו"ל ועלותו נאמדת בכ-28 מיליוני שקל  על רקע האבטחה חסרת התקדים במדינות אוגנדה, רואנדה, קניה ואתיופיה. .
בפתח ישיבת הממשלה התייחס נתניהו לביקור ואמר:" אני יוצא לביקור היסטורי באפריקה, אחרי עשרות שנים שראש ממשלה לא היה שם. אני אפגוש שבעה ראשי מדינה באוגנדה עם הגיעי לשם לפסגה מיוחדת עם מדינות מזרח אפריקה. יש כאן כניסה מחודשת של ישראל ליבשת אפריקה. יש שם 54 מדינות. בכוונתנו לחזור לאפריקה כשם שאפריקה חוזרת לישראל. יש לכך השלכות חשובות מאוד בגיוון הבריתות הבינלאומיות שלנו והיחסים הבינלאומיים שלנו שהולכים ומתרחבים למעצמות לאסיה, לרוסיה, לאמריקה הלטינית וכמובן עכשיו, ליבשת אפריקה".
 

רבים העבירו ביקורת על עלות הביקור שכולל מטוס נוסעים שחכרה לשכת רה"מ עבור נתניהו ופמלייתו, מטוס ראם של חיל האוויר שיביא לטקס באנטבה נציגים של יחידות צה"ל שהשתתפו במבצע אנטבה, מטוסי הרקולס שמטיסים לאפריקה את ציוד האבטחה הכבד שילווה את הביקור, בית חולים נייד שייתרם בסוף המסע ומשלחת של אנשי עסקים שמלווים את הביקור. ראש הממשלה ורעייתו אף צפויים לערוך ביקור בספארי. 
יו"ר מרצ ח״כ גלאון אמרה: ״עלות נסיעתו של נתניהו לאפריקה שוברת את שיאי האבסורד. הביקור של נתניהו באפריקה יעלה למשלם המיסים 28 מיליון שקלים, זאת בזמן שהתכנית הממשלתית לחיזוק הקשרים הכלכליים עם אפריקה היא בהיקף של 50 מיליון שקלים. מדובר בפסטיבל ראוותני שבינו לבין פיתוח הקשרים עם אפריקה אין דבר. על אף שנתניהו אוהב טקסים בומבסטיים שמעניקים אשרור למנהיגותו, טוב יעשה אם יצמצם את עלות הביקור לסכום סביר, ואת היתר ישקיע בחיזוק הקשרים הכלכליים ושיתופי הפעולה עם יבשת אפריקה".

משלחת אנשי העסקים לאפריקה המתלווה לנתניהו ביקשה להבהיר כי המשלחת יוצאת במימון עצמאי, כאשר כל אחד מהמשתתפים מממן לעצמו את עלויות הטיסה והשהייה. "מעבר לאמור, את ההוצאות המשותפות בעבור השכרת אולמות לטובת סמינרים כלכליים ולטובת המפגשים העסקיים וכן עבור הסעות וארוחות מממנת כל חברה את חלקה היחסי", נמסר.