ועדת האתיקה של הכנסת דחתה בשבוע את הדיון שהיה אמור להתקיים ביום שלישי בתלונות נגד חברת הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת) בעקבות התקרית במליאה בה כינתה את חיילי שייטת 13 רוצחים, וזאת על פי בקשת חבר הועדה ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת).



לוועדה הוגשו למעלה ממאה תלונות, רובן מאזרחים ומיעוטן מחברי כנסת. ביום שישי קיבלה ח"כ זועבי 90 תלונות שהועברו אליה בדואר אלקטרוני והיום קיבלה עוד כמה עשרות. האתיקה דרשה מח"כ זועבי להגיש את תשובתה לתלונות בכתב עד מחר.



ח"כ זועבי בקשה דחייה בהגשת התשובות ובמועד הדיון בגלל הרדמאן וחג עיד אל פיטאר שיצויין ביום שלישי, אולם הוועדה לא נענתה לפנייתה. אלא שאז פנה חבר הוועדה, ח"כ ג'בארין ליו"ר הוועדה, ח"כ יצחק וקנין (ש"ס) ובקש דחייה בדיון. הוא הסביר כי בגלל החג לא יוכל להשתתף. ח"כ וקנין נענה לבקשה גם לאור העובדה שממלאת המקום של ח"כ ג'בארין היא ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) שהיתה בעצמה בין חברי הכנסת שהתעמתו באולם המליאה עם ח"כ זועבי.



כאמור, רוב התלונות נגדה ח"כ זועבי הגיעו מאזרחים ומיעוטן מחברי כנסת ובהם נחמן שי (המחנה הציוני), נאוה בוקר (ליכוד), אמיר אוחנה (ליכוד), יגאל גואטה (ש"ס), אורן חזן (ליכוד) ועליזה לביא (יש עתיד).



ח"כ בוקר פרסמה את התלונה נגד זועבי בדף הפייסבוק שלה והוסיפה כי "מי שפוגע בחיילי צה"ל הופך אוטומטית לאויב שלי, ואויבים צריך לחסל". אחר כך, בעקבות פיגוע הרצח בקריית ארבע הוסיפה: "לא חנין זועבי, את הרוצחת - בפה שלך! הדם של הילדה בת ה-13 שנרצחה היום על הידיים שלך! תראי את הזוועה הזאת בחדר של הילדה שנרצחה! את אשה אכזרית ומכוערת בנפשך והרצח של הילדה הבוקר בקריית ארבע זאת התוצאה של דברי ההסתה שאת משמיעה מעל בימת הכנסת. את מעודדת פיגועי טרור נגד יהודים ורצח של ילדים במיטותיהם. את מבחינתי האויב ולא אניח לך עד שנצליח לסלק אותך מכנסת ישראל!ויב שלי, ואויבים צריך לחסל".



בכנסת מעריכים כי ח"כ זועבי צפויה לעונש הרחקה כבד של עד שישה חודשים מדיוני המליאה והועדות וכן לקנס כספי, משום שבעבר כבר נענשה על עבירות דומות.



בתוך כך צפויה ועדת החוקה חוק ומשפט לאשר מחר לקריאה שנייה ושלישית את חוק ההשעייה שיאפשר ל-70 ח"כים לפתוח בהליך של השעייה כלפי ח"כ שבמהלך כהונתו הביעה תמיכה בטרור ובמאבק מזויין נגד ישראל. כדי להביא להשעייתו יהיה צורך ברוב של 90 ח"כים במליאה.