ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא מחר לביקור באפריקה במסגרתו ישתתף בטקס לציון 40 שנה למבצע אנטבה, בו נהרג אחיו, יוני, שהיה מפרד סיירת מטכ"ל ומפקד הכוח במבצע.



לקראת הנסיעה פרסם ראש הממשלה פוסט בפייסבוק, בו כתב כי "'מבצע יונתן' חולל שינוי גדול בעולם. הוא הביא לתחילת החיסול של מגיפת חטיפות המטוסים וקבע כלל שאם אנו יודעים את מקומם של בני ערובה –אנו מנסים לחלצם. מדינות רבות הלכו בעקבותינו במימוש עיקרון זה".



לדבריו, "יוני לא היה פזיז. הוא היה שקול. הייתה לו נפש של סופר ומשורר, אך באותה מידה הוא היה מחושב וקר רוח. הוא האמין בלוחמים של סיירת מטכ"ל, ידע מה הם מסוגלים לעשות ונתן לכך ביטוי מול מפקדי הצבא ושר הביטחון".



 


"לעם ישראל ולרבים בעולם, ה-4 ביולי 1976 היה יום שמחה גדול. למשפחתי ולי, ולמשפחות החטופים שנהרגו באנטבה, היה זה היום שבו עולמנו חרב. האם הפצעים האלה נעלמים? לא. הם מגלידים ומשאירים צלקת עמוקה", כתב נתניהו.

ראש המשלה כתב עוד "כמעט ולא עובר יום שבו אינני חושב מה היה קורה אילו...", כתב נתניהו, "אילו לא הייתי מסרב לעוזי יאירי (אז מפקד סיירת מטכ"ל) שרצה שאצא לקורס קצינים. אילו לא הייתי מתייעץ עם אחי ששב מאוניברסיטת הארוורד שאמר לי: "מה הבעיה, תגיד לו שאני אבוא במקומך". במקרה זה יוני לא היה מגיע ליחידה ולא היה נהרג באנטבה. קשה לי לא לחשוב מחשבות אלה, מה גם שכמה חודשים אחר שיוני בא ליחידה, ממילא יצאתי גם אני לקורס קצינים ושירתנו שנינו כמפקדים ביחידה".

"אבל אני יודע שאת העבר לא ניתן לשנות. אפשר רק לתעד אותו ביושרה ובאמת כפי שעשו לאחרונה פקודיו של יוני, מתוך רצון להנציח לדורות הבאים את העובדות שהפכו למורשת דורות. 'מבצע יונתן' באנטבה חרות בספר דברי הימים של עם ישראל ויירשם כמבצע ההצלה הנועז בהיסטוריה", כתב ראש הממשלה.