מבקר המדינה רמז בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו כי אם ינסה למנוע את פרסומו של דוח המבקר בנושא ניהול מבצע "צוק איתן" – הוא ימליץ על הקמת ועדת חקירה ממלכתית בנושא המלחמה. כך דווח הערב (חמישי) בחדשות 2. 

לממשלה יכולת לפנות לפרוצדורה שתהפוך את הדוח לחסוי. איומו של המבקר שפירא מתייחס למקרה בו נתניהו, אשר סופג ככל הנראה ביקורת חריפה על ניהולו את המבצע בדוח, ינסה להשתמש בפרוצדורה זו. ההערכה היא כי האיום בנוגע לוועדת חקירה ממלכתית תגרום לממשלה לא למנוע את פרסום הדוח. לשכת רה"מ הגיבה מאוחר יותר לפרסום וטענה כי אין לראש הממשלה התנגדות כלשהי לפרסום הדוח. 
בחודש מאי נחשף כי מבקר המדינה עובד על דוח הבודק את התנהלות בכירי הממשלה והצבא במבצע "צוק איתן", ההכנה אליו והתמשכותו על פני 51 ימים תוך אבידות רבות. לפי דיווחים, הדוח הכיל ביקורת קשה על ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון משה (בוגי) יעלון והרמטכ"ל בני גנץ. בעקבות הדיווחים ראש הממשלה וסביבתו החלו במתקפה נגד הדוח וכינו אותו " דוח לא רציני של מבקר לא רציני". גורמים פוליטים המקורבים לרה"מ אמרו כי "לאנשים שהיו בקבינט ועכשיו באופוזיציה כמו ליברמן ולפיד יש אינטרס לחסל את נתניהו פוליטית אך זה לא יצליח".

לאחרונה, הורים שכולים שאיבדו את ילדיהם במבצע יצאו לתקשורת בדרישה כי הדוח יפורסם. "אנחנו דורשים לקבל לידנו את דוח מבקר המדינה על 'צוק איתן', כולל הנושאים החסויים", אמר היום (שישי) למעריב אונליין אילן שגיא, אביו של סמל ארז שגיא ז"ל, שנהרג במבצע צוק איתן. "איבדנו את הבן הכי יקר. הם, שהיו אחראים על ניהול המלחמה שימשיכו בחייהם, אבל לנו החיים נגמרו", אמר האב השכול, זאת לאחר הדלפתה של טיוטת הדוח אתמול. 
לדבריו, היה ידוע למשפחות שכולות שמבקר המדינה בודק את ההתנהלות במהלך מבצע צוק איתן, אך לטענתו, לפני הבחירות האחרונות לכנסת, 'הבדיקה נעלמה'. "עוד הרבה משפחות שכולות רוצות לדעת בדיוק מה קרה ועל ההתנהלות של ראש הממשלה, שר הביטחון והקבינט במלחמה", אמר האב. בכאב הוסיף שגיא: "אני יודע שזה לא יחזיר את הבן שלי, אבל זה יכול למנוע את המלחמות הבאות. מי שאחראי על מה שקרה בצוק איתן – שייתן את הדין".