מחריף העימות בין הבית היהודי לליכוד: הבוקר (שני) התפרסמה הודעה מטעם הבית היהודי לפיה "נתניהו שוב יורה בתוך הנגמ״ש. כמו שירה בנגמ"ש כשהצביע בעד ההתנתקות והריסת גוש קטיף, כמו שירה בנגמ"ש כששחרר הכי הרבה מחבלים בתולדות המדינה, כשהקפיא בנייה, כשנכנע לחמאס וכמו כשהכריז על הקמת פלסטין בבר אילן, וכאשר הוא סופר כיפות של כתבים דתיים בתקשורת. והכי מגוחך, שהוא יורה בנגמ"ש כדי להכניס לתוכו את בוז'י, שפיר, מיכאלי ויוסי יונה. רגע לפני הבחירות הוא תמיד מתחנף לציבור הימני והדתי (״היכנסו מתחת לאלונקה״), ודקה אחרי הבחירות הוא זורק אותם ובז להם. נגמרו ימי ילדי הכאפות".



דקות לפני שפורסמה התגובה המפלגתית צייצה שרת המשפטים איילת שקד: "הליכוד מרסס בתוך הנגמ"ש. שלוש הודעות הוציאו השבוע נגד הבית היהודי. פעמיים שתקנו. לא נשתוק יותר".





גם חברת הכנסת שולי מועלם רפאלי הצטרפה: "הליכוד מאשים את הבית היהודי בחנופה לשמאל ובאותה העת שומר לבוז'י את תיק החוץ. צבועים נמאסתם".






האמירות החריפות הגיעו בתגובה לפוסט שפורסם בדף הפייסבוק של הליכוד בשעת לילה מאוחרת אתמול, לפיו "בנט ושקד הם יקירי השמאל ונוני מוזס, שתומכים במאמצים הבלתי נלאים שלהם לפגוע בראש הממשלה נתניהו ובשלטון הליכוד".






במהלך היום מסרו מהליכוד תגובה לדברי "הבית היהודי", בה נכתב: "בנט בפאניקה כי הוא יודע את האמת. מי שנבחר בקולות הימין משמר את מורשתו של דרוויש בבתי הספר של ילדי ישראל ונאבק בכל דרך לשמר את ההגמוניה של השמאל בתקשורת. בנט כבר מזמן לא בתוך הנגמ"ש, יחד עם האח לפיד הוא כל הזמן חופר מנהרות מתחת לשלטון הליכוד". עוד נכתב כי "מי שהתגייס לטובת האינטרסים לסגור את 'ישראל היום' כדי לזכות בעוד כותרת מחמיאה וליטוף, אינו דואג לתקשורת חופשית".



"יש לכם עיתון משלכם"

תחילת הסאגה בדיון בעניין תאגיד השידור הציבורי שתמליליו התפרסמו אתמול. בדיון שהתלהט ועסק באופי התכנים בתאגיד, אמרה שרת התרבות מירי רגב "מה שווה התאגיד אם אנחנו לא שולטים בו?". לכך הגיבה שקד בחריפות ואמרה "מה אתם מתבכיינים, אתם כבר 40 שנה בשלטון, יש לכם עיתון משלכם". 

הממשלה צפויה להביא השבוע לאישור מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את תזכיר חוק תאגיד השידור הציבורי שיאפשר לדחות את פתיחתו עד לאפריל 2017. אך דבר זה לא הפריע אתמול ליו"ר הקואליציה ביטן להודיע כי הוא יוזם הצעת חוק לביטול חוק תאגיד השידור הציבורי. ח"כ ביטן אמר את הדברים בישיבת שרי הליכוד, שקדימה לישיבת הממשלה. לדבריו, "לא צריך לדחות את עליית השידור, אפשר לבטל את התאגיד ולהישאר עם רשות השידור הקיימת ולהגיע לאותה תוצאה".

לטענתו של יו"ר הקואליציה, "המשך קידומו של התאגיד יעלה למשלם המסים הרבה יותר מאשר שימוש ברשות השידור הקיימת". הוא הסביר כי מאחר ואגרת הטלוויזיה בוטלה ורשות השידור החלה בתהליך התייעלות פנימית, אין עוד טעם בקידום תאגיד השידור החדש. יצוין כי ח"כ ביטן טרם ניסח את הצעת החוק, והוא מתכוון לעשות זאת רק בחודש אוקטובר, עם שובה של הכנסת מפגרת הקיץ. נראה כי סיכוייה של ההצעה החדשה קלושים לנוכח ההתנגדות העזה לעצם הרעיון בסיעת כולנו.

הצעתו של ביטן, מעוררת מחלוקת בקואליציה. השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, אחד מיוזמי חוק השידור הציבורי, תקף בחריפות את יו"ר הקואליציה, ואמר: "צר לי על הצעת החוק שמקדם ביטן לביטול הקמת תאגיד השידור הציבורי עליו עמלתי. לדבריו של השר ארדן, "גם הצעה זו - אם תקודם או תיראה כבעלת סיכוי - תקשה עד מאד להקים את התאגיד כיוון שעיתונאים יחששו להצטרף לגוף תקשורת שלא בטוח שיקום".

לעומת ארדן, שרת התרבות והספורט, מירי רגב, הביעה תמיכה ואמרה במהלך ישיבת הממשלה בנושא התאגיד החדש: "לא נבחרנו להיות עבדים של פקידים". לדבריה, "זו טעות חמורה להעביר את החוק במתכונתו הנוכחית - אין אחריות בלי סמכות. לא יתכן שלשר התקשורת אין שליטה במינויים ובהתנהלות של התאגיד הציבורי שממומן מכספי הציבור". עוד הוסיפה רגב, ששלחה היום מכתב חריף ליו"ר התאגיד החדש, בדרישה "למנוע את המחטף המתהווה במינוי מנכ"ל התאגיד", כי "מקימים כאן עוד סניף של הברנז'ה שלא פועל על פי עקרונות מנחים המחויבים בשידור ציבורי, כמו ייצוג הולם ורב תרבותיות שיבטיחו ביטוי של מגוון הקולות בחברה הישראלית".