הסערה בקואליציה על תאגיד השידור הציבורי עולה שלב בתוך הליכוד: השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, אמרה הבוקר (שני) בראיון לרזי ברקאי בגל''צ כי התבטאויותיה של שרת התרבות מירי רגב בקשר לתאגיד הציבורי כי 'לא יתכן שיקום תאגיד ולא נשלוט בו' הן "אמירות שגובלות בפאשיזם". והוסיפה: "אמרתי לראש הממשלה שחלילה וחס לא ידביקו לא לנו ולא לו את האמירות הללו". לדבריה, "ברגע שבאים לטעון שאנחנו במערכת ציבורית מקימים תאגיד ציבורי ואנחנו כממשלה צריכים לשלוט בו זה מפחיד לחשוב שאנחנו חיים בעידן כזה". 


בנוסף, גמליאל התייחסה לצורך בגיוון בתאגיד החדש: "אנחנו צריכים לזכור שאנחנו מדינה דמוקרטית אנחנו בונים תאגיד ציבורי על מנת שלציבור הרחב תהייה איכות בשידור ציבורי, לעלות לנושאים לסדר היום ולהציף אותם וסוגיית הגיוון היא קריטית. שלל דעות, עמדות. לא צריך לבוא בקיבעון מחשבתי, וזה היופי בדמוקרטיה". שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) הגיב בפייסבוק על דבריה של גמליאל ושיבח אותה: "השרה גילה גמליאל מוכיחה אומץ פוליטי וציבורי מהו. ומהווה אלומת אור באפלה". 





הדברים של גמליאל מצטרפים לעימות שנמשך הבוקר בין הבית היהודי לליכוד בעקבות ישיבת הממשלה והדיון על התאגיד הציבורי. שרת המשפטים איילת שקד השיבה לאמירתה של רגב: "מה אתם מתבכיינים, אתם כבר 40 שנה בשלטון, יש לכם עיתון משלכם". ומאז היחסים רק מחריפים. איילת שקד צייצה הבוקר בטוויטר: "הליכוד מרסס בתוך הנגמ"ש. שלוש הודעות הוציאו השבוע נגד הבית היהודי. פעמיים שתקנו. לא נשתוק יותר".




שרת המשפטים, איילת שקד. צילום: יוסי זלינגר
שרת המשפטים, איילת שקד. צילום: יוסי זלינגר

 

"נגמרו ימי ילדי הכאפות"

 
מפלגת הבית היהודי הודעה שתוקפת בחריפות את ראש הממשלה: "נתניהו שוב יורה בתוך הנגמ״ש. כמו שירה בנגמ"ש כשהצביע בעד ההתנתקות והריסת גוש קטיף, כמו שירה בנגמ"ש כששחרר הכי הרבה מחבלים בתולדות המדינה, כשהקפיא בנייה, כשנכנע לחמאס וכמו כשהכריז על הקמת פלסטין בבר אילן, וכאשר הוא סופר כיפות של כתבים דתיים בתקשורת. והכי מגוחך, שהוא יורה בנגמ"ש כדי להכניס לתוכו את בוז'י, שפיר, מיכאלי ויוסי יונה. רגע לפני הבחירות הוא תמיד מתחנף לציבור הימני והדתי (״היכנסו מתחת לאלונקה״), ודקה אחרי הבחירות הוא זורק אותם ובז להם. נגמרו ימי ילדי הכאפות".

הממשלה צפויה להביא השבוע לאישור מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את תזכיר חוק תאגיד השידור הציבורי שיאפשר לדחות את פתיחתו עד לאפריל 2017. אך דבר זה לא הפריע אתמול ליו"ר הקואליציה ביטן להודיע כי הוא יוזם הצעת חוק לביטול חוק תאגיד השידור הציבורי. ח"כ ביטן אמר את הדברים בישיבת שרי הליכוד, שקדימה לישיבת הממשלה. לדבריו, "לא צריך לדחות את עליית השידור, אפשר לבטל את התאגיד ולהישאר עם רשות השידור הקיימת ולהגיע לאותה תוצאה". 
 
לטענתו של יו"ר הקואליציה, "המשך קידומו של התאגיד יעלה למשלם המסים הרבה יותר מאשר שימוש ברשות השידור הקיימת". הוא הסביר כי מאחר ואגרת הטלוויזיה בוטלה ורשות השידור החלה בתהליך התייעלות פנימית, אין עוד טעם בקידום תאגיד השידור החדש. יצוין כי ח"כ ביטן טרם ניסח את הצעת החוק, והוא מתכוון לעשות זאת רק בחודש אוקטובר, עם שובה של הכנסת מפגרת הקיץ. נראה כי סיכוייה של ההצעה החדשה קלושים לנוכח ההתנגדות העזה לעצם הרעיון בסיעת כולנו.