פרסום ראשון: ח"כ בני בגין (ליכוד) מתנגד לצירופו של הראפר יואב אליאסי, המכונה "הצל" לליכוד. ח"כ בגין אמר היום (רביעי) ל"מעריב אונליין": "כאשר יש מי שנוהג כלפי יריבים פוליטיים בבריונות, מתפאר בה ומסית אחרים לנהוג כך ומגיש מועמדות לחברות לליכוד הוא מטיל עליו צל". ח"כ בגין הוסיף כי "על פי הבנתי, תקנון הליכוד מאפשר למנוע אישור מועמדותו וכך יש לנהוג".



בגין הוא לא הראשון שמתנגד לצירוף "הצל" ומוקדם יותר פורסם כי קבוצה של פעילי ליכוד בראשות ליאור הררי, מפעיל קבוצות וווטסאפ ופייסבוק של תומכי ליכוד, ובהן "אוהבים את שרה נתניהו", שלחו מכתב ליו"ר התנועה בנימין נתניהו בדרישה למנוע את צירופו של "הצל" לליכוד בשל הנזק התדמיתי הקשה שהוא גורם לשורות המפלגה.



אורן חזן ו"הצל" יואב אליאסי. צילום: ניר רגב
אורן חזן ו"הצל" יואב אליאסי. צילום: ניר רגב



במכתב נכתב: "בימים האחרונים פורסם כי ח"כ אורן חזן צירף לתנועת הליכוד את יואב אליאסי, הזמר המכונה "הצל", דבר זה אינו מועיל לליכוד ואף עלול לפגוע בנו תדמיתית כתנועה שאיננה ימין קיצוני מה שאכן הזמר הצל מזוהה ככזה. מילא אם כוונות ח"כ היו חיוביות לתנועת הליכוד אזי אולי היינו מקבלים זאת בהבנה אך ידועות גם דעותיו ופעילותו שאינן ממש עולות בקנה אחד עם פעילות סיעת הליכוד בשנה האחרונה".



יגרום מבוכה


"לסיכום, אם ישנה אפשרות לא לגרום לנו לתנועה שלמה מבוכה בקרב מיליוני המצביעים הפוטנציאלים על פני אלף מצביעי הימין הקיצוני בטוחני שראש הממשלה יודע את התשובה". על המכתב חתמו 10 פעילי ליכוד: ליאור הררי , גבי טוויל , פנינה שלום , יהודה גבאי, אליסיה אסייג, מיכאל רונן , אסף דאדשייב, חורש אשד, מרגלית חיים וליאת לוי, כולם מתפקדי ליכוד.



המכתב נשלח לאחר שאתמול חתם הצל טפסי התפקדות למפלגת הליכוד. אליאסי בחר לעשות את המהלך בלשכתו של ח"כ אורן חזן, שאמר: "אני שמח על הצטרפותו של 'הצל' לליכוד. הוא מייצג את קולם של מאות אלפים שרואים בו את הימין האמיתי. במפלגה שלנו, שבה יש קיצון אחד אחד המדבר על שתי מדינות לשני עמים צריך את קולו של הצל", אמר ח"כ חזן למעריב אונליין.



הצטרפותו של הצל מגיעה על רקע כוונתו של ראש הממשלה להדיח את ח"כ חזן מהוועדה לביקורת המדינה, לאחר שאמר בעבר כי יצביע בעד הקמת ועדת חקירה ממלכתית. הסערה החלה לאחר שבשבוע שעבר יוסף שפירא, מבקר המדינה, רמז בפני ראש הממשלה כי אם ינסה למנוע את פרסומו של דוח המבקר בנושא ניהול מבצע "צוק איתן" – הוא ימליץ על הקמת ועדת חקירה ממלכתית בנושא המלחמה. איומו של המבקר שפירא מתייחס למקרה בו נתניהו, אשר סופג ככל הנראה ביקורת חריפה על ניהולו את המבצע בדוח, ינסה להשתמש בפרוצדורה זו. ההערכה היא כי האיום בנוגע לוועדת חקירה ממלכתית תגרום לממשלה לא למנוע את פרסום הדוח.