יואב אליאסי, הלא הוא "הצל", שהתפקד לתנועת הליכוד, במהלך שעורר סערה בשורות המפלגה, העלה לפייסבוק סרטון בו הוא מסביר מדוע עשה את המהלך. "אל תטעו לרגע", אמר הצל, "אני לא עושה את זה כי אני מסכים אם דרך הליכוד, אלא כדי להחזיר אותם לדרך הליכוד ולהזכיר להם את הערכים שהם שכחו מזמן".



לדבריו, "הגיע הזמן להחזיר את המפלגה הזאת לימין. לא ימין מתחלף, לא מפלגת התנצלויות, לא מפלגת יישור קו עם השמאל כדי להיראות נאורים, לא מפלגת 'נקריב את לוחמינו בשם המוסריות המזויפת', אלא מפלגה שאבא שלי היה מצביע לה, שגדלתי על ערכיה, של ארץ ישראל השלמה".




אליאסי קרא לתומכיו להתפקד גם הם לליכוד "כדי שביחד נחזיר את הליכוד לימין ואל העם".

על הביקורת שנשמעה על צעד הזה אמר "אם יש כמה יפי נפש שיעקמו את העף - אז יהיה להם עף עקום", תוך שהוא מצטט את ראש הממשלה לשעבר וראש תנועת הליכוד, מנחם בגין ז"ל.

בנו של בגין, חבר הכנסת בני בגין, הביע התנגדות להצטרפותו של הצל לליכוד. "כאשר יש מי שנוהג כלפי יריבים פוליטיים בבריונות, מתפאר בה ומסית אחרים לנהוג כך ומגיש מועמדות לחברות לליכוד הוא מטיל עליו צל", אמר ל"מעריב אונליין, והוסיף כי "על פי הבנתי, תקנון הליכוד מאפשר למנוע אישור מועמדותו וכך יש לנהוג".

בגין הוא לא הראשון שמתנגד לצירוף "הצל" ומוקדם יותר פורסם כי קבוצה של פעילי ליכוד בראשות ליאור הררי, מפעיל קבוצות וווטסאפ ופייסבוק של תומכי ליכוד, ובהן "אוהבים את שרה נתניהו", שלחו מכתב ליו"ר התנועה בנימין נתניהו בדרישה למנוע את צירופו של "הצל" לליכוד בשל הנזק התדמיתי הקשה שהוא גורם לשורות המפלגה.