"הצל איננו רכש של תנועת הליכוד. רכש הוא פעולה שהקונה יוזם, ואילו כאן זה הפוך. לא הליכוד יזם את כניסתו אליו, והוא ניצל את העובדה שהליכוד היא תנועה דמוקרטית כדי להצטרף אליה", כך אמר ל"מעריב-השבוע" זאב ז'בוטינסקי, נכדו של מנהיג התנועה הרוויזיוניסטית, שעל שמו הוא נקרא, בהתייחסו להתפקדותו של הראפר יואב אליאסי, המכונה "הצל", לשורות הליכוד.



לדברי זאב ז'בוטינסקי הנכד, "אם יתברר בהמשך הדרך שזה ניסיון להחלפה של האידאולוגיה של הליכוד, הליכוד מספיק חזק כדי להראות למי שמנסה זאת את הדלת החוצה". הוא הזכיר כי אין זו הפעם הראשונה שבה מנסה גורם זר להשתלט על הליכוד מבפנים. "זה לא משהו חדש. התנועה של משה פייגלין ניסתה להשליט דרך הליכוד את האידאולוגיה שלה כי חשבה שהליכוד הוא רכוש נטוש - והם נכשלו מאותה סיבה".



"בינתיים", הוסיף ז'בוטינסקי הנכד, "יריבי הליכוד חוגגים בתקשורת כשהם טוענים, בשקר, שהצטרפותו שינתה את האידאולוגיה של הליכוד. מעניין מה היו טוענים, בנושא הגזענות, אם הצטרפותו הייתה נדחית על הסף".



יואב אליאסי, "הצל", מתפקד לליכוד. צילום: ניר רגב
יואב אליאסי, "הצל", מתפקד לליכוד. צילום: ניר רגב



הצל המשיך במסע ההשתלחות שלו בח"כ בני בגין (הליכוד) ובבני משפחתו, לאחר שבגין, כפי שנחשף ב"מעריב-השבוע", הביע התנגדות נחרצת להתפקדותו של הצל לליכוד. אחרי שטען שבתו של בגין התאסלמה ואמר כי "בנו המיר את דתו לבודהיזם", פרסם בסוף השבוע אליאסי פוסט נוסף ובו כתב: "בני בגין קרא לי בריון ואמר שהוא יפעל לפסול את מועמדותי לליכוד משום שאני מטיל עליו צל. בני בגין מפחד ובצדק, כי עם כל הכבוד וההערצה שיש לי לאביו, במקרה שלו התפוח הרקוב נפל רחוק רחוק מהעץ. כשאני אומר שצריך לנקות את המסתננים שחדרו לשורות הליכוד, הוא יודע שהשם שלו יעלה, והוא פשוט ניסה להקדים תרופה למכה".



בנו של בני בגין, אבינדב, הגיב בדף הפייסבוק שלו על ההאשמות שהפריח הצל וכתב: "הדבר הזה הוא אחת הבדיחות המעולות ששמעתי. כבר חודשים שמציפים את הפיד בהבלים הללו. מתווספות להן ידיעות על רומן הומוסקסואלי ועוד. בערב שבת ליד השולחן בבית הורי, הקטעים הללו רצים בקביעות. רבותי וגבירותי, אינני בודהיסט, אינני הומוסקסואל, אינני אנטי ציוני, אינני אנרכיסט. מעולם לא הרמתי אבן על אדם. היה לי אח ויש לי ארבע אחיות, ולמיטב ידיעתי איש מהם לא המיר את דתו. עורבא פרח".



מתנועת הליכוד נמסר: "אין מקום למתקפה נגד ח"כ בני בגין, איש עתיר זכויות ומוערך שתרם רבות למדינת ישראל, עם ישראל ותנועת הליכוד".


ח"כ יהודה גליק (הליכוד) הגיב על דברי הצל וכתב: "למיטב ידיעתי, אף לא אחד מילדיו של בני בגין מעולם לא התאסלם. לצערי, ההתבטאויות רוויות השנאה של האדון הצל בימי בין המצרים מטילות צל כבד על יהדותו שלו עצמו. אם ברצונו להשתלב בליכוד, אני מצפה ממנו לשנות סגנון ומהר".