שרת המשפטים איילת שקד, השר צחי הנגבי וסגן שר הביטחון אלי בן דהאן הודיעו היום (שני) כי יגיעו לאזכרתו של חלל צה"ל ממבצע "צוק איתן" הדר גולדין ז"ל, שתיערך מחר. זאת לאחר שמשפחת גולדין הביעה הבוקר ביקורת על כך שאף שר לא הודיע על בואו. 

משפחתו של גולדין פרסמה הבוקר הודעה מטעמה בה כתבה כי "מאכזב אותנו שאף שר בממשלת ישראל לא מצא את הזמן לכבד את הדר ואותנו בנוכחות באזכרה במלאות שנתיים לנפילתו". המשפחה גם קראה בהודעתה לציבור להגיע לאזכרה. "אנו קוראים לכלל הציבור הישראלי להגיע ולהוכיח להדר ז"ל שהוא לא נשכח ברפיח", כתבה המשפחה. "אנו משוכנעים שהציבור הישראלי יוכיח לממשלת ישראל שהוא כן זוכר את הדר ויגיע מחר בהמוניו לבית העלמין". 

שרת המשפטים שקד. תגיע לאזכרה יחד עם הנגבי ואלי בן דהאן. צילום: פלאש 90
הלוויתו של סגן הדר גולדין ז"ל תיערך מחר בבית העלמין הצבאי בכפר סבא. בשעה 16:00 תחל ההתכנסות והאזכרה הצבאית תתקיים ב-17:00.  סגן הדר גולדין ז"ל נפל בקרב רפיח במבצע "צוק איתן" בקיץ 2014. גופתו נחטפה על ידי כוחות חמאס. בחודשים האחרונים מנהלת משפחתו של גולדין מאבק להחזרת גופתו של גולדין ביחד עם משפחתו של חלל חטוף נוסף מהמבצע – אורון שאול ז"ל.  


לאחרונה ניהלו המשפחות מאבק מתוקשר במטרה למנוע מישראל לחתום על הסכם פיוס עם טורקיה. לפני כחודש פנו לראש הממשלה ודרשו לכלול את השבת גופות הבנים כתנאי לקיום העסקה עם הטורקים. המשפחות הביעו אז את אכזבתם בטענה כי ישראל היא זו שצריכה להציב מחיר לחמאס וליטול אחריות על הבנים שנשלחו לקרב. "אנחנו מציינים כעת שנתיים לאחר מערכת 'צוק איתן' והמעשים של הממשלה מוכיחים שהבנים נשכחו ברפיח ובסג'עייה. בשבועות האחרונים דווקא גילינו שממשלת ישראל לא עושה כל שביכולתה על מנת להחזיר את הבנים", אמרו הוריו של הדר גולדין ז"ל, לאה ושמחה גולדין.