בזמן שהנשיא לשעבר שמעון פרס מאושפז במצב קשה בבית החולים, כתב היום (רביעי) ח''כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת) פוסט משתלח בפרס. את הפוסט כתב בערבית בחשבון הפייסבוק הפרטי שלו. "האם זו דרכו האחרונה של פרס? אין לדעת, האיש עם שבע נשמות. הוא היה מעמודי התווך של הפרויקט הציוני - קולוניאליזם מתנחלי. הוא היה הכי אכזרי, קיצוני והמזיק ביותר כלפי העם הפלסטיני. למרות כל התכונות הצליח פרס לתאר את עצמו כיונת שלום ולגרוף פרס נובל לשלום".




גטאס לא הסתפק בכך והמשיך: "אז לפחות במותו נזכור את אישיות הרודן והאחראי על פשעי המלחמה נגדנו. פרס מכוסה בדמנו מכף רגלו ועד הראש. איננו ממהרים להשתתף ולתרום בפסטיבל העצב והצער הקולקטיבי של השבט".



כידוע, הנשיא התשיעי וראש הממשלה לשעבר ממשיך להיות מאושפז בבית החולים "שיבא" בעקבות אירוע מוחי שעבר אמש. רופאו האישי של פרס וחתנו, פרופ' רפי ולדן, אמר ל"רדיו ללא הפסקה 103FM" כי מצבו של הנשיא יציב אך קשה. "אנחנו לא מאתרים סכנה מידית לחייו", אמר רופאו של פרס, "אין שום דרך אינטליגנטית לומר מה יהיה המצב בעוד ימים או שבועות. מה שחשוב זו המגמה ואיך היא תתפתח". בשלב זה לא ברורה מידת הנזק שנגרמה לפרס.


"מקווה שנמצא את הדרך להקיא מכנסת אנשים כמוהו"

ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) הגיב לפוסט שפרסם גטאס נגד שמעון פרס ואמר: "גטאס איש קטן ועלוב שכל תרומתו לפוליטיקה מסתכמת בזריעת שנאה ומדון בין אנשים, תמיכה בטרור ופרובוקציות זולות לקידום עצמי. הוא לא ראוי בכלל להוציא את שמו של פרס מהפה".



סגן יו"ר הכנסת, מאיר כהן (יש עתיד), הגיב גם על הדברים: "באסל גטאס, נבלה ברשות הרבים. כך מתבטא עוכר ישראל שמבאיש את שמנו בעולם. אני מקווה שנמצא את הדרך להקיא מהפרלמנט שלנו אנשים כמוהו. נחמתי היא שהוא אינו מייצג את רובו הגדול של הציבור הערבי, אלא את הקיצונים השפלים שבהם. אני מצפה מח"כ איימן עודה שיגנה את הדברים הללו".