מדובר בהחלטה יוצאת דופן של מקסיקו, שעד עכשיו הצביעה בעקביות בעד הפלסטינים, וכעת עמדתה היא כי היא נמנעת. למרות זאת, עדיין צפוי רוב למדינות ערב, ולכן ההחלטה צפויה לעבור, אולם במשרד החוץ רואים במעבר של מקסיקו מהתנגדות להימנעות להישג. שגריר ישראל לאונסק"ו, כרמל שאמה הכהן, מסר: "אנחנו לא מוותרים ונלחמים עד הסוף ונגד כל הסיכויים. לפחות אנחנו יכולים לחייך כי הצלחנו לשנות את עמדת מקסיקו באופן ודאי לעתיד".
במקביל לפתיחת ההצבעה, הודיע משרד החוץ המקסיקני על החלפת השגריר במדינתם לאונסק"ו פיטר אנדרס, גבר ממוצא יהודי שסירב להצביע בעצמו בעד הצעת הפלסטינים ואף יצא מהאולם בהצבעה. השגריר השתתף בהלווייתו של שמעון פרס ז"ל, ולפי גורמים במשרד החוץ הוא התחייב שם בפני נשיא המדינה ראובן ריבלין ובפני גורמים שונים במשרד החוץ שיצביע נגד ההחלטה. כשקיבל הוראה מבכירים במקסיקו להצביע בעדה, סירב אנדרס לעשות זאת, אך איפשר לגורם אחר בדרג נמוך ממנו להצביע. הקהילה היהודית במקסיקו זעמה על אנדרס על כך שהוא לא מנע את עמדת הנגד ופיטוריו נעשו כדי להרגיע את הרוחות בקהילה היהודית ואף כדי לאפשר את שינוי הדעה הרשמית של מקסיקו.
שר החינוך בנט, שהודיע על ניתוק הקשרים עם אונסק"ו בעקבות ההחלטה, הודיע הבוקר: "אנו נעקוב היום ההתפתחויות, ואם ההחלטה המבישה של אונסק״ו אכן תבוטל בפועל, אנו נשקול לחדש את הקשרים, האירועים והמיזמים שבוטלו". בלשכתו הדגישו כי "כל עוד הצבעת אונסק״ו לא מבוטלת, החלטת שר החינוך בנט עומדת בעינה".
מזכ"ל האו"ם היוצא, באן קי-מון, כבר הבהיר כי הוא מתנגד להחלטה, שהוגשה ע"י קבוצה של מדינות ערביות בוועד המנהל. אותה הקבוצה ביקשה להחליף את היו"ר של הוועד המנהל מטעם גרמניה, משום שכבר הבטיח בראיונות לתקשורת כי יעשה מאמץ לדחיית אשרור ההחלטה ואת כניסתה לתוקף. בכוונת הקבוצה הערבית לקבל החלטה שהיו"ר הגרמני לא יהיה זה שינהל את הדיון בעניין, ויחליף אותו אחד מסגניו, ככל הנראה סגניתו השוודית. המדינות הערביות חוששות ממהלך של ישראל מאחורי הקלעים, שיאפשר להחריג את ההחלטה ולא להצביע עליה.
כאמור, מזכ"ל האו"ם היוצא, באן קי־מון, התנער מההחלטה השוללת את הקשר בין היהדות לכותל. בהודעה שפרסם האו"ם נאמר כי "המזכ"ל מאשר מחדש את חשיבות העיר העתיקה של ירושלים ושל חומותיה לשלוש הדתות המונותאיסטיות, ומדגיש את חשיבות הקשר הדתי וההיסטורי של היהודים, המוסלמים והנוצרים לאתר הקדוש. מסגד אל־אקצא, הקדוש למוסלמים, הוא גם הר הבית או בית המקדש, שהכותל המערבי שלו הוא המקום הקדוש ביותר ליהדות, ונמצא כמה צעדים מכנסיית הקבר, שאותה מוקירים הנוצרים. המזכ"ל סבור כי כל ניסיון להפריך את הדברים אינו משרת את השלום ועלול להזין אלימות וקיצוניות".