שר האוצר לא הגיע לישיבה שהתקיימה היום (ראשון) על . על פי מקורביו נטען כי מעדיף להישאר במשרדו ולהתכונן לישיבות על התקציב, אך גורמים פוליטיים מסרו ל"מעריב-אונליין" כי החרמה זו משמעותה "משבר קואליציוני". לאחר שנודע כי שר האוצר לא יגיע, החליט ראש הממשלה נתניהו כי הישיבה בנושא לא תתקיים בפורום הזה ותגיע לשולחן ישיבת הממשלה, שם גם תיערך הצבעה בנושא. אגב, בישיבת ראשי הקואליציה שדנה בחוק ההסדרה, הוצגו נתונים כלכליים על ידי מנכ"ל משרד התקשורת.


עתידו של תאגיד השידור הציבורי יוכרע בישיבת הממשלה הקרובה. לאחר ששר האוצר משה כחלון החרים היום (ראשון) את הדיון בנושא ונעדר מפורום ראשי מפלגות הקואליציה, החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הנושא יובא להכרעה בישיבת הממשלה שם יצביעו השרים אם תעלה לאישור הצעת החוק של יור הקואליציה ח"כ דוד ביטן הקורא לסגור את תאגיד השידור.

הנתונים הכלכליים שהוצגו בדיון היו דומים לנתונים שהציג ח"כ דוד ביטן בתחשיב שצירף להצעת החוק שלו נתונים שטוענים כי סגירת התאגיד כדאית כלכלית. מנגד צפויים באוצר להציג נתונים נגדיים למהלך בימים הקרובים. במערכת הפוליטית אומרים כי ראש הממשלה נחוש לסגור את התאגיד ומשקיע בנושא כדי לשכנע את השרים. הדחייה נועדה כדי לשכנע את שר האוצר כחלון "שעשה שרירים" כך לפי דברי גורמים בליכוד על ראש הממשלה. מקורבים לכחלון אמרו כי היעדרותו היא כמחאה על ההתקפות נגדו מכיוון יו"ר הקואליציה ביטן, וכי הוא מתכונן לדיונים על התקציב. 

כזכור, הצעתו של ביטן לפזר את התאגיד ולאחד אותו עם רשות השידור מצוי במאבק בין התומכים והמתנגדים למהלך. על פי המסתמן כי השר כחלון מהווה את לשון המאזניים. שר החינוך נפתלי בנט, שר הפנים אריה דרעי וכחלון כבר הודיעו שיתנגדו להצעה, אולם מתחזקת ההערכה כי כדי למנוע משבר בקואליציה, יוחלט לדחות את תחילת השידורים בחצי שנה נוספת, אף שהנהלת התאגיד הודיעה שהוא יוכל לשדר כבר בינואר הקרוב.

         
לסערה שהתעוררה בעקבות המהלך, והמחאות שהחלו בנושא ברשת, הצטרף גם שר הביטחון לשעבר אהוד ברק, שפרסם הבוקר פוסט בו הוא תוקף את התנהלותו של נתניהו ואת הדיון בממשלה ביוזמתו של ראש הממשלה לסגור את התאגיד הציבורי: "ההכרעה על עתיד התאגיד ׳כאן׳ בימים האלה ממש, תקבע אם תהיה או לא תהיה תקשורת חופשית בישראל. רק עיוור או מתקרנף לא יזהה שמתחת לכל ההסברים המפותלים הנזרקים לעברנו חדשות לבקרים - זוהי ליבת המאבק. ללא תקשורת עצמאית, זקופת קומה ו׳נושכת׳ כשצריך - אין דמוקרטיה. ממש כך".‬


"אישיותו של נתניהו - המכשול היחידי בפני התאגיד"


‫ברק אף ביקר באופן אישי את ראש הממשלה ואמר כי "המכשול העיקרי בפני פתרון שאלת ה׳תאגיד׳ על פי השכל הישר והאינטרס הציבורי הוא אישיותו המסוכסכת, מפוחדת, אובססיבית ומפותלת של נתניהו. מדובר בגחמה פרטית. אנטי-מנהיגות שאין בינה לבין טובת הציבור - דבר. עובדת היותו רה"מ ושר התקשורת כאחת, מקרינה מימד של דחיפות לפעולה נחרצת להחזרת נתניהו וה׳תאגיד׳- לפסים".‬

יושב ראש הקואליציה דוד ביטן וראש הממשלה נתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
יושב ראש הקואליציה דוד ביטן וראש הממשלה נתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 
ח"כ ביטן קרא לשותפות הקואליציוניות לכבד את ההסכם הקואליציוני ולתמוך בהצעתו, שלטענתו גם תחסוך לציבור כסף רב. "כל חברות הקואליציה חתמו על סעיף בהסכם הקואליציוני המחייב אותן לכבד כל חקיקה ששר התקשורת, קרי ראש הממשלה, מקדם בתחום התקשורת. ההסכם מחייב את כל המפלגות, כולל את כולנו", אמר אמש ביטן ל"מעריב־השבוע". "אנחנו מנסים להשיג רוב קואליציוני כדי לקדם את הצעת החוק שיזמתי לסגירת התאגיד. בינתיים אין לנו הרוב הדרוש משום שש"ס מתנדנדת והשרים משה כחלון ונפתלי בנט מתנגדים. אני מקווה שהם יתעשתו ויתמכו. כך או כך, הנושא ייסגר עוד השבוע".