שידור תוכנית הטלוויזיה "עובדה" עם אילנה דיין, שעסקה בתחקיר אודות מה שקורה בסביבתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עורר סערה גדולה מאוד, כשרוב שרי וחברי הליכוד, פרט לשרה מירי רגב, לא הגיבו לשידור. מי שעשה זאת היום (שלישי) ובחר לעשות זאת דווקא במליאת הכנסת, הוא חבר הכנסת יהודה גליק, שסטה מהקו של הליכוד, שתקף את התקשורת, והביע תמיכה בתחקיר של התוכנית. 



גליק עצמו אמר במליאת הכנסת: "אני מאוד מאוד מעריך את ראש ממשלתנו, אני חושב שהוא האדם הכי מתאים להיות ראש הממשלה של ממשלת ישראל בימים אלה. באמת איש יקר וחשוב ואני שמח שאני חי במדינה דמוקרטית. אתמול בערב הוציא ראש הממשלה הודעה כנגד כתבת בכירה בטלוויזיה. הכתבת אילנה דיין ראיינה אותי באופן הוגן בעבר. אולי לא הסכמתי עם כל דבר, אבל היא עשתה לי ריאיון הוגן, ואני מוצא לנכון להגן על שמה הטוב כאן, בכנסת ישראל.






"אני לא מבין, לא מצליח להבין את תגובתו של ראש הממשלה, שאני מאוד מעריך ומאוד מכבד, ושמח שאני חי במדינה דמוקרטית שמותר לי גם לומר את תחושותיי האישיות".

תגובתו של ראש הממשלה הפכה להיות חלק בלתי נפרד מהדיון אודות התוכנית. במהלך תגובה, שהוקראה במשך כשש דקות, תקף נתניהו את אילנה דיין באופן אישי, ולאחר מכן היפנה את האש כלפי כל התקשורת, כשההחלטה לגבי עתיד התאגיד ורשות השידור נכנסה גם היא לתגובה, וההבטחה לעשות שינוי בשוק התקשורת.

בתוך כך, סגן השר לשיתוף פעולה אזורי איוב קרא הגיש היום תלונה רשמית לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו בעקבות תחקיר "עובדה" של העיתונאית אילנה דיין על ראש הממשלה בנימין נתניהו, שפורסם אמש בערוץ 2. לדבריו של קרא, יש לבדוק את "ההתנהלות והמגמתיות של התחקירים בתוכנית. נדמה שכל יום בבוקר מקיים הצוות של אילנה דיין מפגש בו מחליטים את מי מחסלים היום, והכל כמובן תחת עקרון חופש הביטוי".
 
את הדברים אמר סגן השר במפגש שערך בבית מלון רמדה בירושלים. לדבריו, "הרדיפה וציד המכשפות שמתכננים דרך מארבים כל יום הצוות של אילנה דיין בלתי נסבלים ולא פסחו על איש מאיתנו המזוהים עם ראש הממשלה נתניהו". עוד הוסיף: "לשיאם הגיע צוות 'עובדה' בניסיון לחסלני בתחקיר שקרי בשל מעורבתי בגיבויו של סרן ר', שהביא לזיכויו של גיבור ישראל שניסו לרמוס אותו ברגל גסה".