גורמים בסביבת שר האוצר משה כחלון טוענים היום (רביעי) כי הם לא הפרו את הסיכומים שנקבעו לגבי מאחז עמונה, אלא ראש הממשלה נתניהו ולכן לא יתמכו כעת בחוק ההסדרה. הגורמים בסביבתו של כחלון ציינו כי כפי שהשר סיכם עם ראש הממשלה נתניהו -  כל עוד תיתכן פגיעה בהחלטות בית המשפט העליון, הם לא יתמכו בחוק. בבית היהודי זועמים על עמדת כולנו, וגורם בכיר במפלגה אמר למעריב כי "אם לא יהיה רוב לחוק ההסדרה - לא תהיה ממשלה".
 
עוד הוסיף הגורם בבית היהודי כי "אם חוק ההסדרה לא עולה היום, אף חוק של הקואליציה לא יעלה". בעקבות הדברים הללו אף הוסרה מסדר היום ההצבעה על חוק המואזין. בקואליציה מנסים להביא את חוק ההסדרה להצבעה ביום שני בשבוע הבא, אולם בבית היהודי דורשים מנתניהו להבטיח שחבר הכנסת בגין, המתנגד לחוק, לא ישתתף בהצבעה, על מנת שהאופוזיציה לא תוכל להפיל את החוק.

"אם יביאו מתווה שונה - נתמוך בו"


קודם לכן, הגורמים בסביבת כחלון ציינו: "ההחלטה כרגע היא לא לתמוך בחוק, מבחינתנו לא הפרנו את הסיכום אלא ראש הממשלה הפר. אם יצליחו להביא מתווה שונה - נתמוך בו. לדבריהם, כחלון עמד בסיכום מול ראש הממשלה, וכעת בני בגין מהווה את לשון המאזניים: "ההחלטה כרגע היא לא לתמוך בחוק, מבחינתנו לא הפרנו את הסיכום, אלא ראש הממשלה הפר". עוד הוסיפו: "אם יצליחו להביא מתווה שונה - נתמוך בו".

על פי גורם פוליטי אחר, דחיית ההצבעה נועדה לאפשר לחברי מפלגת הבית היהודי, שמתעקשים להעביר את החוק, זמן נוסף כדי לבחון את הצעתו של היועץ המשפטי לממשלה (היועמ"ש) אביחי מנדלבליט. בנוסף הוא טען כי העובדה שבליכוד התקשו להשיג רוב לחוק לאחר שכולנו נמנעו ומספר שהו שרים בחו"ל - הוחלט על הדחייה.

"אם יביאו מתווה שונה - נתמוך בו". צילום ארכיון: יונתן זינדל, פלאש 90