חבר הכנסת יהודה גליק (הליכוד) התייחס הערב (שבת) באירוע "שיח תרבות" בהנחיית עמליה דואק במועצה אזורית גזר לגילויים האחרונים בפרשת מוזס-נתניהו, בהם הציטוטים החדשים שפורסמו בערוץ 2. "כל התקשורת בנויה על תן וקח", הסביר, "בדרך כלל, ביום יום פוגשים כתבים שמוכנים לכתוב עליך בעד סיפור שתיתן להם. כל מה שאני יודע על הפרשה זה מתוך מה שכתבו בתקשורת האינטרסנטית".



הוא חשף כי עם כניסתו לכנסת פגש את עמוס שוקן, המוציא לאור של עיתון "הארץ" ואת היחצ"ן שלהם. "הם ניסו לשכנע אותי לתמוך בכמה חוקים שיכולים לסייע להם בתחום הפרסום", הסביר, "המו"לים הם בעלי עסקים, ויש לבעלי העסקים יח"צנים ולוביסטים שמסתובבים בכנסת".





ציטוטים נוספים משיחותיהם של מו"ל ידיעות אחרונות ארנון (נוני) מוזס וראש הממשלה בנימין נתניהו פורסמו הערב. בציטוטים נשמעים נתניהו ומוזס מתאמים עמדות לגבי סיקור נתניהו בעיתון, כולל דיבור על מינויי עיתונאים, בתמורה לפגיעה ב"ישראל היום". "ברור לי שצריך להוריד את רף העוינות. עזוב, צריך לדאוג שתהיה ראש הממשלה", אומר לנתניהו מוזס בהקלטות. נתניהו משיב לו "אני חושב שצריך בשביל המדינה לדאוג". מוזס עונה: "אמרתי לך, לשמחתך אתה המשוגע שרוצה להיות ראש ממשלה, אז לבריאות".



עוד מוקלט נתניהו כשהוא אומר: "אנחנו מדברים על מתינות, תקשורת סבירה". מוזס משיב לו כי "תהיה פה (בעיתון) רעידת אדמה. זה יהיה משהו שצריך לעשות חכם, איך שעושים את זה". בהמשך השיחה, לפי הדיווח, מתכננים השניים בפרוטרוט מינויי עיתונאים ועניינים טכנים שונים לגבי "ידיעות אחרונות". לפי דיווח בערוץ 2 אתמול, נתניהו הבטיח למוזס בתמורה לשינוי הקו המערכתי גם תיווך לאנשי עסקים גרמנים שישקיעו בעסקיו של מוזס.



עמוס שוקן. צילום: אמיר לוי, פלאש 90