מחממים מנועים: הפריימריז לראשות מפלגת העבודה יתקיימו ב-3 ביולי השנה, כך החליטה היום (ראשון) מזכירות לשכת מפלגת העבודה בראשות היו"ר יצחק הרצוג ומזכ"ל המפלגה ערן חרמוני. ההחלטה טעונה אישור של ועידת המפלגה שמועד כינוסה טרם נקבע. לפי מה שנקבע, מועד הגשת המועמדות לתפקיד יו"ר המפלגה יהיה לא יאוחר מיום ה-1 במאי 2017, מה שלא מותיר זמן רב להתלבטויות עבור ח"כ איתן כבל, שאמר כי הוא שוקל להתמודד וכן למועמדים נוספים אפשריים.



יצחק הרצוג. צילום: אבשלום ששוני
יצחק הרצוג. צילום: אבשלום ששוני



עד כה הודיעו על כוונתם להתמודד היו"ר המכהן יצחק (בוז'י) הרצוג, ח"כ עמיר פרץ, ח"כ עמר בר לב, השר לשעבר אבי גבאי ופרופסור אבנר בן זקן. גם עו"ד אלדד יניב אמר כי הוא שוקל להתמודד. אלוף במיל' יום טוב סמיה אמר גם כי בכוונתו להתמודד לתפקיד, זאת לאחר שהתפקד בינואר האחרון למפלגה. על פי ההחלטה מהיום, יום הבחירות לראשות המפלגה יתקיים ביום שני, 3.7.17. במידה ולא ייבחר מועמד בסיבוב ראשון בלמעלה מ-40 אחוזים, יתקיים סיבוב שני ביום חמישי ה-13.7.17.



איתן כבל. צילום: מרק ישראל סלם
איתן כבל. צילום: מרק ישראל סלם



לתפקיד יושב ראש המפלגה בוחרים מתפקדי מפלגת העבודה המונים כ-50 אלף איש. ספר המפקד נסגר ב-28 לפברואר 2017. במקביל' החליטה היום מזכירות הלשכה לתמוך בהמשך חיזוק וקידום השותפות עם מפלגת "התנועה" בראשות ציפי לבני ותביא לוועידה החלטה להצעה לפעולה בעניין זה. זאת, מתוך רצון לפעול להקמתו של גוש מפלגות לבחירות הבאות להחלפת הליכוד בראשות בנימין נתניהו והצורך לבחון במשותף את המהלכים הנדרשים לכך.



אראל מרגלית. צילום: מרק ישראל סלם
אראל מרגלית. צילום: מרק ישראל סלם



לעניין זה ולשם כך יוקם צוות מפלגתי שיבחן את רעיון הפריימריז הפתוחים להובלת הגוש, תוך לימוד והבנת מורכבות שיטת בחירות זו, הצורך בחקיקה ובגיבוש כללי מימון פרסום וביקורת מיוחדים, שתואמים שיטה כה מורכבת ומתוך רצון לבוא בדברים עם מפלגות, תנועות וזרמים שמעוניינים בהקמתו של גוש כזה.




"תיבחן הצעה לקיים פריימריז לגוש המרכז-שמאל כולו"



מזכ"ל המפלגה ערן חרמוני אמר בשיחה למעריב אונליין כי יו"ר המפלגה ייבחר בפריימריז רגילים ואחר כך תיבחן הצעה לקיים פריימריז לגוש המרכז שמאל כולו, כפי שמציעה ציפי לבני. לבני עצמה כתבה היום בטוויטר כי היא אינה מעוניינת בשריון במחנה הציוני אלא שהיא מקדמת הקמה של גוש פוליטי שיתבסס על המחנה הציוני ויפנה לציבור בפריימריז פתוחים.


עומר בר לב. צילום: אריאל בשור
עומר בר לב. צילום: אריאל בשור



השר לשעבר והמועמד לראשות המפלגה, אבי גבאי אמר: "אני מברך על קביעת מועד מוקדם לפריימריז. קיצור תקופת האכשרה יאפשר לאלפי מתפקדים חדשים להשפיע. זהו צעד ראשון בהפיכת מפלגת העבודה למפלגה מנצחת".



עמיר פרץ. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
עמיר פרץ. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



ח"כ עמיר פרץ אמר: "החלטת מזכירות המפלגה תואמת את החלטת הוועידה ואת חוקת המפלגה ומביאה בחשבון את ציפיות החברים שהצטרפו לאחרונה. זו החלטה טובה ומאוזנת וראויה לשבח. אני מאמין בחכמת ההמון ומשוכנע שאצליח להיבחר ולהנהיג את מפלגת העבודה לניצחון בבחירות ולהחלפת נתניהו".



ח"כ אראל מרגלית הגיב גם להחלטה: "אחרי חודשים של מאבק נגד דחייה, אני מברך על ההחלטה לצאת לפריימריז ובחירת יו"ר חדש למפלגה. הגיע הזמן להתחיל את העבודה מחדש ולחזור להנהגת המדינה".