נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התקשר הערב (שני) לראש הממשלה בנימין נתניהו והשניים שוחחו על ניסוי הטילים שביצעה איראן ועל הסכם הגרעין בין ארצות הברית למדינה. שני המנהיגים שוחחו ארוכות על הסכנות שנובעות מהסכם הגרעין עם איראן ומהתוקפנות האיראנית באזור ועל הצורך לעבוד ביחד כדי להתמודד עם הסכנות הללו.



בנוסף לכך, ראש הממשלה ניצל את ההזדמנות להודות לנשיא על האירוח החם בזמן ביקורו בוושינגטון והביע את הערכתו על האמירה התקיפה של הנשיא נגד אנטישמיות בנאום שנשא מול הקונגרס בשבוע שעבר.  



ניסוי טילים איראני, צילום ארכיון
ניסוי טילים איראני, צילום ארכיון



השיחה בין השניים קטעה את חקירת ראש הממשלה על ידי המשטרה, בהסכמתה, והביאה להפסקה בחקירה. לאחר ששוחחו טראמפ ונתניהו, המשיכה החקירה



כזכור, חקירתו של נתניהו מתקיימת בעקבות פרשות 1000 ו-2000, זאת בפעם הרביעית. מוקדם יותר, גורם המעורה בפרטים מסר ל"מעריב אונליין" כי גם אם לא ניתן להגדיר עדיין מועד אחרון וסופי לסיום החקירה, האווירה בהחלט הינה כי מדובר בשלבים הסופיים של החקירה. עוד נודע ל"מעריב אונליין" כי החקירה צפויה להתמקד בפרשת 1000 וככל שתהיה התקדמות בנוגע לחיקורי הדין בחו"ל ייתכן ותזדקק חקירה נוספת לראש הממשלה, החמישית במספר. נכון לשלב זה ההערכה היא כי אם התשובות שיינתנו ע"י ראש הממשלה יותאמו לממצאים שבידי החוקרים ניתן יהיה לסכם את ממצאי חקירת פרשת 1000.