עימות חריף במחנה הציוני בין היו"ר יצחק בוז'י הרצוג לבין ח"כ אראל מרגלית על רקע ניסיונותיו של הרצוג להקים קואליציה חלופית בכנסת הנוכחית, מבלי ללכת לבחירות. ח"כ מרגלית אמר הבוקר (שלישי) בגל"צ כי הוא מעריך את הניסיונות של הרצוג להחליף את נתניהו אבל אמר כי המחלוקת בינו לבין יו"ר המפלגה היא עקרונית.



"אני מאמין שאופוזיציה צריכה לשאוף לחזור לעם לבחירות, ולא לעשות מהלכים פוליטיים ללא מנדט ציבורי. אנחנו צריכים להפסיק להתבייש בזה שאנחנו מפלגת שמאל - כי רק ככה נחזור לשלטון. די לחפש דרכים להתגנב לממשלות שהן לא שלנו".



"בוא נציב הנהגה ברורה שלנו. בוא נחזור לציבור בגאווה לבקש את אמונו, בואו נחזיר את הגאווה לשמאל, נחזיר את המדינה לאזרחיה.עם ישראל כולו עד להתנהלות הארדואנית של נתניהו- אחוז בדיבוק לשלוט בתקשורת. אם רק היה מקצה לפריפריה, לנכים, לצעירים ולזקנים רבע מהזמן שהוא מקדיש למשחקי השליטה בתקשורת היינו במקום אחר", הוסיף.



מרגלית עקץ את הרצוג ואמר: "ניסינו להיות הסגן של נתניהו, עכשיו מנסים להיות הסגן של כחלון. מפלגת העבודה צריכה להביא את מחנה השמאל בקול צלול וברור לשלטון. לא דרך ליברמן בקואליציה, לא דרך כחלון כרוהמ ולא דרך קומבינות פוליטיות. פשוט לחזור לעם. היינו כבר בסרט הזה של זחילה לקואליציה בלתי אפשרית, ואני לא מוכן שנחזור לשם. מפלגת העבודה צריכה להתרכז כרגע בדבר אחד בלבד: בחירות להנהגה חדשה ודרך חדשה", אמר מרגלית.



בלשכתו של הרצוג האשימו את ח"כ מרגלית בניסיון לתקוע מקל בגלגלי המהלך שמוביל הרצוג. בהודעה שפרסמה לשכת הרצוג נאמר: "חברנו אראל ראוי וייצא מחדרי העריכה, יתגבר על האגו ולא יפריע לראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה בעבודתו יום ולילה להחלפת נתניהו. יש דמיון מטריד באובססיה האישית בין מרגלית לביבי. איש לא ילמד את הרצוג את ערכי תנועת העבודה, זה עניין לאנשים רציניים ואחראיים שעבורם המדינה באה קודם."