במפלגת העבודה תינעל ביום חמישי השבוע הרשמת המועמדים בפריימריז לראשות העבודה, ובמפלגה גוברות השמועות על כך שראש עירית תל אביב, רון חולדאי, יצטרף למרוץ. מסביבתו של חולדאי (72), המכהן כראש עירייה מאז 1998, נמסר היום (חמישי) ל"מעריב אונליין" כי "כרגע הוא לא הגיש מועמדות". גורמים במפלגה אומרים כי חולדאי עדיין מתלבט ושומר על עמימות בנושא. חולדאי נבחר בשנת 2013 לתקופת כהונה רביעית לראשות עירית תל אביב עם 53% מהקולות. 

יצויין כי יו"ר המפלגה יצחק בוז’י הרצוג נפגש השבוע באירוע חברתי עם חולדאי, אולם במפלגה עדיין לא יודעים לאן מועדות פניו של חולדאי. בעבר התבטא חולדאי ואמר:  "יש אליי פניות רבות מכל הכיוונים, ואומרים לי שאני צריך להרים את הכפפה. היא מונחת אצלי ואני שוקל ובודק את העניין הזה". עד כה הכריזו שבעה על כוונתם להתמודד לראשות מפלגת העבודה. האחרון שבהם הוא אלוף במיל' עמירם לוין, שהיה אלוף פיקוד הצפון ומשנה לראש המוסד, 
בפוסט שהעלה בפייסבוק כתב לוין: "אני אדם שתמיד הולך עם האמת שלו. אני אומר את מה שאני מאמין בו ומאמין במה שאני אומר. כשאני מסתכל על המציאות הישראלית, ורואה את הכיוון אליו דוהרת המדינה ואיך הפוליטיקה השתלטה פה על הכל - אני לא יכול להמשיך ולשבת בשקט".

יתמודדו ראש בראש? חולדאי ונתניהו. צילום: רויטרס, מגלן
יתמודדו ראש בראש? חולדאי ונתניהו. צילום: רויטרס, מגלן

"בשלישי הקרוב אני אעלה פה מולכם בפייסבוק ואשתף אתכם למה בחרתי להתמודד על ראשות מפלגת העבודה", ציין לוין וביקש מהגולשים להפנות אליו שאלות בצ'אט המתוכנן.
עד כה הודיעו על התמודדותם, מלבד אלוף במיל. לוין, גם  יו"ר העבודה יצחק הרצוג, ח"כ עמיר פרץ, ח"כ עומר בר לב, ח"כ אראל מרגלית, אלוף במיל יום טוב סמיה והשר לשעבר אבי גבאי. 
הבחירות לראשות המפלגה, שתוכננו ל-3 ביולי, נדחו ביום בשל הופעתה של זמרת העל בריטני ספירס באותו יום בפארק הירקון. במפלגה אמרו כי בשל ההופעה קיים קושי לגייס מאבטחים וקיים חשש שמצביעים לא יצליחו להגיע לקלפי המרכזית שתוצב בגני התערוכה.
ביום חמישי שבוע יתקיימו הבחירות לראשות מפלגת הבית היהודי. על ראשות המפלגה הציונית דתית מתמודדים יו"ר המפלגה שר החינוך נפתלי בנט,  הרב יצחק חי זאגא וסגן מפקדאגו דת עזה לשעבר, אל"מ במיל. יונתן ברנסקי.
מתפקדי המפלגה יצביעו ב-68 קלפיות שיהיו פרוסות ברחבי הארץ, בין השעות 14:00- 22:00. ספר הבוחרים ארצי וכל אחד יכול להצביע מכל קלפי בארץ בהצגת תעודה מזהה. הבחירות ממוחשבות והתוצאות יפורסמו מיד עם סגירת הקלפיות.
מנכ"ל המפלגה ניר אורבך אמר לקראת יום הבחירות כי "הבחירות הללו הן בעלות משמעות גדולה להמשך התקדמות הבית היהודי בדרך להנהגת המדינה. אחוז הצבעה גבוה יממש את משמעותן של הבחירות. אני קורא לכל המתפקדים והמתפקדות לצאת מהבית ביום חמישי הקרוב ולהצביע בשביל הבית!"