התרגשות רבה בקרב יוצאי הודו בארץ לקראת ביקורו ההיסטורי השבוע של ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי. שגרירות הודו בישראל מארגנת מפגש של מודי עם יוצאי הודו, שייערך ביום רביעי בגני התערוכה בתל אביב בהשתתפות 10,000 איש. המוזמנים ייהנו מהופעה של כוכב סרטי בוליווד, הזמר הנערץ סוקווינדר סינג, שיופיע עם להקה גדולה של רקדנים ורקדניות.



ד"ר ריקי שי, חברת מועצת העיר אשקלון ובת להורים יוצאי הודו, סיפרה כי "יש התרגשות רבה בקרב קהילת יוצאי הודו בישראל, היות וזהו ביקור היסטורי של ראש ממשלת הודו כאן". לדבריה, בישראל חיים היום כ־80 אלף יוצאי הודו, שמרוכזים בעיקר בבאר שבע, באשדוד ובדימונה.



רינה פושקרנה, הבעלים של רשת המסעדות "טנדורי", מכירה את מודי שנים רבות וזכתה לארח אותו במסעדות שלה בזמן שכיהן כשר בממשלה. לדבריה, מודי הוא ידיד גדול של ישראל ומעריץ אותנו בזכות היכולות הטכנולוגיות". פושקרנה והצוות שלה יבשלו במשך שלושה ימים במלון קינג דיוויד בירושלים עבור הארוחות הרשמיות והחגיגיות שייערכו לכבוד הביקור. "מודי הוא צמחוני ואני אבשל לכבודו את כל המנות האהובות עליו על טהרת המטבח הצמחוני".


בתוך כך, במהלך קבלת הפנים החגיגית צפויה פגישה מרגשת בין מודי לילד מוישי בן העשר, שהוריו הרב גבי ורבקי הולצברג נרצחו בידי מחבלים בפיגוע בבית חב"ד במומביי ב־2008.



גם הממשלה הישראלית יוצאת מגדרה, כך נדמה, לקבל את פניו של מודי בכבוד השמור לרוב למלכים ולנשיאים. לקראת הביקור פרסמה שגרירות ישראל בהודו סרטון שבו אזרחים ישראלים מברכים את מודי לקראת בואו ארצה בשפה ההינדית. מודי הודה על המחווה בחשבון הטוויטר שלו.