ח"כ אחמד טיבי אמר היום (שלישי) במסיבת עיתונאים בהשתתפות בכירי הוואקף, כי "אנו לא ניכנס למסגד אל אקצה, לא בתנאים של נתניהו ולא בתנאים של משטרת ישראל. נכנסנו למסגד אל אקצה וניכנס אליו מתי שנרצה, כי אנחנו בעלי הבית". זאת, על רקע עלייתם הבוקר להר של ח"כ יהודה גליק ושולי מועלם רפאלי, במסגרת פיילוט של יום אחד באישור ראש הממשלה נתניהו. 

טיבי הוסיף עוד כי נתניהו, בהחלטתו לאפשר עלייה להר הבית, מדגיש את רצונו לחלק את הביקורים במקום לפי זמנים. זאת לאחר שהוציא את המורביטון ומנע את הגעת האוטובוסים של המתפללים. לדבריו, תוכנית זו נמשכת. "ישנם שרים בממשלת ישראל הקיצונית, בהם אורי אריאל המעוניינים ביישום תוכנית מסוג זו", אמר טיבי.

יהודה גליק הבוקר בהר הבית. צילום: אורי בנק
יהודה גליק הבוקר בהר הבית. צילום: אורי בנק
לדברי חבר הכנסת מהרשימה המשותפת, "המתקפה על מסגד אל אקצא וירושלים כולה היא חלק ממתקפה במהלכה נהרסו בתים, ואף מונעים את הבנייה ושוללים תעודות זהות, וכל זה תחת הכותרת 'ייהוד ירושלים' ותוך שנתניהו מוליך שולל את העולם כולו. נתניהו מתבסס על הממשל האמריקאי החדש" .

טיבי שיבח את עמידתם האיתנה של תושבי מזרח ירושלים כאשר עמדו נגד הצבת המגנומטרים בדרכי שלום, ואמר כי זוהי הדרך שצריך להעתיק אותה בכל מקום בו רוצים ליישם את ההתנגדות העממית. הוא סיים: "לא נשתתף בפרובוקציה של ממשלת נתניהו, שכן יש הבדל בין הגנבים לבין בעלי הבית, ובין מי שפורץ למסגד למי שהוא בעל המסגד".  

חכ טלב אבו עראר אמר: ״ממשלת ישראל נכנעת לאנשי הימים הקיצוני שמעוניינים להרוס את מסגד אל-אקצא ולבנות את המקדש על חורבותיו״. אבו עראר הודה למלך עבדאללה על עמדתו שהביאה לסיכול המהלכים של ממשלת ישראל הוסיף, כי ״מסגד אל-אקצא בסכנה, ויש צורך בצעדים ערבים ואיסלאמיים. אין לאף יהודי זכות במסגד. אנחנו מוכנים להקריב למענו את הכל עד שנשחרר אותו מפני הכיבוש״.