יו"ר הקואליציה דוד ביטן (ליכוד) התייחס הבוקר (חמישי) בכאן ב' להצעת החוק של מפלגתו שתאסור על חקירת ראש ממשלה מכהן וכונתה "החוק הצרפתי". ביטן ציין כי ההצעה עדיין עומדת על הפרק למרות התנגדויות בקואליציה מצד כולנו והבית היהודי. "החוק של חקירות ראש הממשלה לא יירד מסדר היום ויעלה בעוד חודש לסדר היום של וועדת השרים לחקיקה. הוא יעבור תיקונים".
בנוגע להצעת החוק שתאסור על המשטרה לפרסם המלצות לכתבי אישום אמר ביטן כי החוק הזה יחול גם על חקירות קיימות מכיוון שמדובר לא על החקירה אלא על המלצותיה. "אנחנו פשוט לוקחים את המדיניות של המפכ"ל ומעבירים אותה לחוק", ציין.
על הצהרותיו של  יאיר נתניהו, בנו של רה"מ, לפיהם לא ייכנס לפוליטיקה: "אני לא אחראי עליו, שיחליט מה שהוא רוצה. כל הזמן תקפו אותו ועכשיו הוא הודיע שהוא לא נכנס. אני מאמין שהוא לומד הרבה מהוריו. הוא צעיר, עדיין אי אפשר לומר שהוא יורש".

שר הכלכלה אלי כהן (כולנו) אמר בכאן ב' על סערת החוק הצרפתי כי "החוק הוא פגיעה באמון הציבור, כולם שווים בפני החוק, אם יש טעם לבוא ולחקור, צריך לבוא ולחקור. זה מסוג החוקים שמייצרים הרבה אוויר חם. דבר אחד צריך להיות בו, שלא יחול רטרואקטיבית".

כזכור, לאחר ההתנגדות העזה של היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה להצעת "החוק הצרפתי", הבית היהודי הציב אתמול מכשול משלו ודרש לעצור את קידום הצעת החוק. יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, פנתה במכתב ליו"ר הקואליציה ביטן ובו היא דורשת לעצור לאלתר את קידום החוק וזאת לאור חילוקי הדעות המהותיים שנתגלעו בסיעתה, וכן לאור סעיף 35 בהסכמים הקואליציוניים, המחייב להגיש חוקי יסוד או לשנותם אך ורק בהסכמת כל אחת מסיעות הקואליציה.