שר התחבורה ישראל כ"ץ (ליכוד) הכריז אתמול כי ביום ראשון הקרוב יהיה שותף להיסטוריה יהודית בשעה שיעלה להצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה את "חוק ירושלים רבתי", אותו יזם, אלא שנראה ששמחתו הייתה מוקדמת מדי לאור התנגדות מפתיעה של החרדים להצעה. האתר "בחדרי חרדים" מדווח היום (חמישי) כי המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, מתכוונות להתנגד להצעת חוק המבקשת לחולל שינוי מוניציפלי בגבולות העיר ירושלים, מה שישליך על הבחירות הקרובות בירושלים ויחליש את הכוח החרדי בעיר.



השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני הבהירו ל'בחדרי חרדים' כי הם מתכוונים להתנגד להצעת החוק, לטענתם, ההצעה הנוכחית תגרום נזק גדול לכוח החרדי בבירה. דוברו של ח"כ גפני אישר למעריב אונליין כי יהדות התורה אכן תתנגד להצעת החוק.



ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) אמר על "חוק ירושלים רבתי", כי חוק יש לו גם היבטים מדינים רגישים וגם השלכות מוניציפליות מידיות ועתידיות ולכן אנו מאוד זהירים כלפי החוק הזה ואי אפשר לאשר אותו במחטף".



על פי הצעת החוק שיזמו ח"כ יואב קיש ושר התחבורה ישראל כץ - תחום השיפוט של ירושלים יורחב ויכלול גם את תחומי השיפוט של הרשויות המקומיות המצורפות, בנוסף, הרשויות המקומיות המצורפות, ביתר עילית, מעלה אדומים, גבעת זאב, גוש עציון ואפרת - יהיו עיריות בת של עיריית ירושלים.



עוד מוצע לקבוע בהצעת החוק כי לעירייות הבת יהיו מועצות שייבחרו בידי תושביהן במועד הבחירות לעיריית ירושלים; למועצות אלה יהיו סמכויות כפי שיקבע השר, באישור ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת



במפלגות החרדיות חוששיים כי התוצאה הישירה של ההצעה: החלשת הכוח החרדי בירושלים, הבאת אלפי קולות הצבעה חדשים לירושלים ונטילת סמכויות מידי הרשויות המקומיות והענקתן לידיו של שר הפנים.



יוזמי החוק טוענים כי היוזמה תוסיף לירושלים אוכלוסייה יהודית שתחזק את הרוב היהודי בירושלים ואת מעמדה של ירושלים כסמל לליבו של העם היהודי. בנוסף, החוק מגדיר את השכונות הערביות שמחוץ לגדר ההפרדה כמועצה מקומית נפרדת ויאפשר מהלך של הקצאת משאבים ייחודיים לטובת חיזוק המשילות והריבונות.