פייק ניוז במשכן: שמועה על מותו של חבר הכנסת נחמן שי (המחנה הציוני) פשטה היום (ראשון) בקבוצות וואטסאפ. בהודעה שפורסמה באחת הקבוצות נכתב על ידי אחד המשתתפים: "ליבו של המרגיע הלאומי נדם. לפני מספר שעות נפטר מדום לב נחמן שי". בעקבות הפרסום המפוברק, התקשרו לחבר הכנסת שי עשרות אנשים מודאגים שדרשו לשלומו.



שי, שישב באותה עת בבית קפה בתל אביב עם יו"ר הסיעה חבר הכנסת יואל חסון, קיבל עשרות הודעות מודאגות בהן של שרת המשפטים איילת שקד, השרה גילה גמליאל, מכרים חברים וגם הדוברת שלו, שהתקשרה מבוהלת לדעת אם יש דברים בגו. בתגובה שי שלח לדואגים את תמונתו יחד עם חסון.



הודעת הוואטסאפ השקרית על מותו של נחמן שי. צילום מסך



שי פנה לקצין הכנסת בעקבות הפרסומים, וזה אמר כי יפתח בבדיקת המקרה החמור. "אני לא אויב של אף אחד, אני לא מייצג זרם פוליטי בעייתי", אמר שי בשיחה למעריב אונליין, "אני לא יריב בולט של המתנחלים או של ראש הממשלה ולא אחד שמקבל איומים, חוץ מפעם אחת מזמן שבה איימו לפגוע בילדיי".



הוא הביע תקווה שהודעה המוקדמת על מותו תהיה סגולה לאריכות ימים והדגיש: "כל מי שרוצה שיבוא לראות אותי במירוץ הלילה של תל אביב השבוע בו ארוץ 10 קילומטר". בעקבות הפרסום, צייץ שי בטוויטר: "תודה לכל הדואגים, אני בסדר". שי גם מיהר לספר לאשתו רבקה על הבשורה שהופצה ברשתות ולחסוך ממנה דאגה מיותרת. 





אין זו הפעם הראשונה ששמועה על מותו של חבר כנסת פורצת במשכן. בשנת 1999, ההודעה המזויפת על מותו של חבר הכנסת אמנון רובינשטיין ממפלגת מרצ הביאה להודעה מביכה במליאה על מותו. המקרה אירע בעקבות טלפון שהתקבל במזכירות הכנסת, בה התחזה אדם בשם זלמן וִינְדֶר (שושי) לרופא ומסר הודעה כוזבת על מות חבר הכנסת, שהיה מאושפז באותה עת.



ההודעה התקבלה כמהימנה, והובילה להודעה פומבית על פטירתו של רובינשטיין, דקת דומיה והספד מרגש עליו מפי יו"ר הכנסת אברהם בורג. רק כעבור זמן מה התברר כי ההודעה הייתה כוזבת. המניע לביצוע המעשה היה רצונו לעורר תשומת לב ציבורית למצבו הנפשי הקשה. כתב האישום שהוגש נגדו בגין המעשה בוטל על ידי בית המשפט בהסתמך על חוות דעתו של הפסיכיאטר המחוזי, שקבע כי וינדר היה חולה בנפשו בעת ביצוע העבירה ואינו כשיר לעמוד לדין.