מִנהלת הליכוד החליטה לבטל לאלתר את חברותם במפלגה של 12 פעילים המזוהים עם הליכודניקים החדשים. זאת בטענה שהשיגו את הזכות להיות חברי ליכוד "בדרכי מרמה והטעיה". מבקר הליכוד, עו"ד שי גלילי, מותח ביקורת על ההחלטה וטוען שהתקבלה בלא סמכות. מדובר בהמשך להחלטה שנחשפה ב"מעריב", לפעול נגד חברי הקבוצה שפעילותה נתפסת כניסיון להשתלטות עוינת על מפלגת השלטון.



היום אמור היה בית הדין של הליכוד לדון בהרכב של שלושה שופטים בעתירה שהגיש פעיל ליכוד, עופר בינשטוק, נגד 12 פעילים מקבוצת הליכודניקים החדשים. אולם הוא החליט למשוך את העתירה, לאור חוות של היועץ המשפטי לליכוד, חבר המנהלת עו"ד אבי הלוי, שקבע אתמול כי אפשר לבטל את חברותם ללא צורך בהחלטה של בית הדין.



"לגישתנו, המסתמכת על תשתית ראייתית מוצקה, הליכודניקים החדשים, ביניהם המשיבים בעתירות התלויות ועומדות בפני בית הדין של הליכוד, אינם מזדהים עם מטרות הליכוד ואינם מתכוונים להצביע לליכוד בבחירות לכנסת", קבע עו”ד הלוי. "הצהרותיהם בטופסי ההתפקדות לליכוד כי הם מזדהים עם מטרות הליכוד הן הצהרות כוזבות. הם השיגו את הזכות להיות חברי ליכוד בדרכי מרמה והטעיה. בנסיבות אלה, היחסים שבינם לבין הליכוד לא השתכללו מעולם לחוזה מהסוג הקיים בין חברי הליכוד לבין הליכוד, אלא היו חוזה למראית עין בלבד שהנו בטל ומבוטל”.



עוד אמר עו"ד הלוי כי בכל מקרה, "הואיל וההתפקדות של הליכודניקים החדשים לליכוד הושגה בדרכי תרמית ועל יסוד הצהרות כוזבות, היא מהווה גם, לכאורה, הפרה של חוק העונשין ושל חוק המפלגות. בנסיבות אלה הליכוד מוסמך לבטל את חברותם בליכוד לאלתר. מאחר והחוזה שלהם עם הליכוד היה למראית עין בלבד", הוסיף, "לא צריך להדיח אותם, אלא רק להודיע להם שהם לא היו חברים ולכן גם אינם חברים ולגרוע אותם מהמחשבים של הליכוד".



אלידור כהן, מראשי מטה המאבק נגד הליכודניקים החדשים, אמר: "זה ניצחון גדול לתנועת הליכוד. האנשים הללו מעולם לא היו חברי ליכוד כי הם נכנסו בתרמית. אין צורך לחכות לבית הדין, וכעת הם צפויים לקבל מכתבים על ביטול חברותם במפלגה". בליכוד מתכוונים להרחיב את הודעות ההרחקה לכל מי שמזוהה עם הנהגת הליכודניקים החדשים. למורחקים תישמר הזכות לערער בפני בית הדין של הליכוד ולהעביר את ההחלטה בביקורת שיפוטית.


מבקר הליכוד עו"ד שי גלילי מתח אמש ביקורת על המהלך. "אין כל סמכות פונקציונלית למוסד אקזקיוטיבי כלשהו במפלגה", קבע עו"ד גלילי, "לגרוע ו/או להדיח חבר מהמפלגה, זולת לבית הדין”.



מהליכודניקים החדשים נמסר בתגובה: "מבדיקה שערכנו היום, כל האנשים שעליהם מדבר הלוי הם חברים רשומים עם גבייה תקינה. הלוי אומר 'הופ' לפני שקפץ ורותם את העגלה לפני הסוסים בו־זמנית. אבי הלוי אינו הליכוד. הליכוד הוא מתפקדיו ומצביעיו. חברי הנהגת הליכודניקים החדשים נמצאים תחת רדיפה פוליטית של כוחות מסואבים ומושחתים בתנועה, שאבי הלוי הוא לכאורה המוציא והמביא שלהם.



ליועץ המשפטי של הליכוד אין שום סמכות להדיח אף אחד מהתנועה, בטח ובטח ללא שימוע או הודעה. זה לא חוקי, זה מנוגד לחוקת הליכוד ולחוק המפלגות. נראה כאילו הוא מעוניין להימנע מלהיפגש איתנו בבית המשפט, מסיבותיו הוא. היה וייגרע מישהו מאנשי הליכודניקים החדשים, אנחנו נבקש סעד משפטי בכל הערכאות. כמו כן, מיד יתפוס את מקומו ליכודניק חדש אחר, זועם יותר, רהוט יותר, מיודע יותר, שייקח את התנועה הלאה, בזמן שאלה שהודחו יילחמו על מקומם עד בית המשפט העליון".



"הוצאנו מעל 1300 איש שביצעו התפקדות כפולה"


היום (שני) התראיין אלידור כהן, מראשי המאבק נגד 'הליכודניקים החדשים' ב-103FM וטען: "הם לא ליכודניקים, אלו לא אנשי ימין אלא אנשי שמאל, מספיק להיכנס לפייסבוק שלהם ולבדוק לאן הם הצביעו בבחירות 2015 כשהם הצטלמו והתגאו שהצביעו למרצ. חלקם אמרו שהם התפקדו לליכוד ולאחר מכן יצאו להקיא. הוצאנו מעל 1,300 חברי תנועת ליכוד שביצעו התפקדות כפולה הנוגדת את החוק".



גבי גזית, שראיין את כהן, אמר: "אתה כתבת את הדברים הבאים באוגוסט 2014 ברשתות החברתיות: 'ישראל הסכימה לסגת מעזה בתמורה לרגיעה, ביבי יא בן של.... מזל שאתה לא בא לישיבת קבינט עם חצאית, נהיינו מדינה של כוסיות'. אני יודע שלא נעים לשמוע זאת אבל אלו הדברים שאתה כתבת, הנה דוגמא נוספת: 'חוזרים לשגרת הטפטופים, בזיון-ביבי-בזיון'. מדוע אתה ליכודניק והם יותר מ'הליכודניקים החדשים'? איך אתה יכול לטעון שהליכודניקים הם אנשי שמאל כשאתה שטוען שאתה מצביע ימין וכותב בדברים כאלו? אתה לא אמור להיות בליכוד אלא בבית היהודי כי עמדותיך ימניות יותר"





"אני הצבעתי 'ליכוד' כל חיי'" ענה לו אלידור כהן: "אני תקפתי מימין ולא משמאל, הם נכנסו לתוך הליכוד במטרה לפגוע בתנועה מבפנים, אני לא אתן לזה לקרות. מי שחותם על טופס התפקדות לליכוד חותם שהוא מסכים לחוקת הליכוד, אדם שמצביע לליכוד מתחייב שיעשה הכל כדי שמפלגתו תזכה בבחירות ותצליח, מנגד עדי אגסי שפיר טוענת שהתפקדות והצבעה אילו שני דברים שונים ולא חייבים להצביע לאן שהתפקדת. כיצד אני יכול לקבל אותה למפלגה?".



לשיחה הצטרף עורך הדין איתן הברמן המייצג את המודחים מהתנועה שטען: "בכל מפלגה ישנם אנשים שרוצים להתבלט יותר מאחרים, ישנם כל מיני דרכים לעשות זאת וזו הדוגמה - קם אדם בבוקר עם אג'נדה על למנת לרומם עצמו מעל האחרים. הליכוד עצמו פעל במערכת הבחירות האחרונה במטרה שאחרים יצביעו עבורו, הליכוד קיבל חברים רבים מקבוצת מנהיגות יהודית למרות שהתברר לאחר מכן שהם לא הצביעו להם בבחירות".



כשנשאל האם זה משנה מה הצביע אדם בעבר כשהוא מגיע להתפקד לליכוד השיב עורך הדין: "כמובן שלא. במדינה דמוקרטית לא שואלים אדם מה הוא הצביע ולא פועלים נגד אדם שהצביע כך או אחרת, אנחנו עלולים לאבד כך את המדינה הדמוקרטית שלנו, זהו הכיוון אליו אלידור וחבריו מובילים במטרה לצמצם את הליכוד ולהחזירו לתנועת החירות שיצאה מהמחתרת ולא כתנועה לאומית וליברלית. אדם שדופק בשערי הליכוד ומסכים עם התקנון עליו לקבל אותו, כך קובעת חוקת המפלגה וכך פועלת מדינה דמוקרטית".


הפרסום במעריב



עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן