תגובות זועמות נשמעו הערב (שבת) במערכת הפוליטית, בעיקר בקרב האופוזיציה, בעקבות הודעתה של לריסה טרימבובלר, אשתו של הרוצח יגאל עמיר בחשבון הפייסבוק שלה, כי מגובש בימים אלה צוות הגנה לבקשת משפט חוזר לרוצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל. הגינוי היחיד עד כה שנשמע בקרב הקואליציה הגיע משר החינוך נפתלי בנט שכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "עמיר צריך לסיים את חייו בכלא".



"בנושא הזה אין ימין ואין שמאל". הוסיף בנט, "כל רצח הוא נורא, אבל רצח ראש ממשלה יכול לפרק לנו את המדינה". ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) אמר למעריב אונליין בעקבות הפרסום: "יגאל עמיר הוא רוצח שפל וצריך למות בכלא. הוא ירה לא רק בגבו של ראש הממשלה אלא בגבה של המדינה כולה. את הריקבון מוטב להותיר עמוק בבית הכלא ולא לחשוף אותו שוב לציבור".



יגאל עמיר. צילום: פלאש 90



יו"ר מפלגת מרצ זהבה גלאון אמרה בתגובה כי "במקום להתעסק ברעיון האווילי של משפט חוזר, זו ההזדמנות לדרוש להעמיד לדין את אותם רבנים שהיו שותפים לפסק דין רודף ושותפים לרצח. יגאל עמיר אמר בחקירתו בשב"כ שללא גיבוי של רבנים הוא לא היה רוצח את רבין. והרבנים האלו ממשיכים להלך חופשי וממשיכים להסית".

ח״כ נחמן שי (המחנה הציוני) בתגובה לסטטוס: "יגאל עמיר לא יזכה ליום אחד מחוץ לכלא. כל המחשבות והרעיונות על משפט חוזר שווים לאפס."ח"כ שי הוסיף: "לרוצח ראש ממשלה בישראל אין סליחה ואין מחילה. טרם נולד הנשיא שיחון אותו״.

כאמור, בפוסט שפרסמה בפייסבוק עם צאת השבת, כתבה טימבובלר: “אני רוצה לעדכן שבימים אלו מוקם צוות הגנה להכנת ולהגשת בקשה למשפט חוזר ליגאל עמיר". 
 
היא הוסיפה כי "המהלך נעשה ברשות ובסמכות לאחר שיגאל עמיר נתן את הסכמתו. כל הנושא התקשורתי בנוגע למהלך ינוהל על ידי חברה משווייץ ולא ימסרו פרטים כלשהם לתקשורת בישראל”. טרימבובלר צירפה להודעה את כתובת המייל של החברה בשווייץ שתנהל לדבריה את הקמפיין התקשורתי.