על רקע הדחת חבר הכנסת בני בגין מוועדת הפנים, על רקע טענתו לפיה "חוק ההמלצות" צריך לחול רק על חקירות עתידיות ולא כאלה שמתנהלות כעת, טענה הבוקר (חמישי) בגל"צ השרה לשעבר מהליכוד, לימור לבנת, כי "הגיעו מים עד נפש, התמונות של ח"כ דודי אמסלם עם בגין בכנסת היו קשות לצפייה". היא הוסיפה כי "התגובה של רה"מ למאמרו של נדב העצני במעריב הייתה מגוחכת".



"אני חושבת שהגיעו אתמול מים עד נפש. יש כאן שורה של הצעות חוק, שחלקן אגב ראויות בפני עצמן, אבל כל הדברים ביחד קשים לעיכול", ירתה לבנת, שהסבירה: "העניין הוא לא רק העיקרון, אלא גם הסגנון. התמונות שראיתי אתמול, שח"כ דודי אמסלם מנופף במליאה באצבע צרדה לעבר בני בגין וביטן יושב שם לשמאלו, אלה היו תמונות כל כך קשות מבחינתי, ואני מניחה שגם לאחרים".



נתניהו והעצני. צילום: יוסי אלוני, אלכס קולומויסקי, פול
נתניהו והעצני. צילום: יוסי אלוני, אלכס קולומויסקי, פול



מלבד זאת, היא ביקרה גם את תגובתו של נתניהו למאמרו של נדב העצני במעריב, במסגרתה כינה רה"מ את האחרון "ימני מחמד". לדבריה, "התגובה שיצאה נגד מאמרו של נדב העצני במעריב הייתה מגוחכת והשימוש במינוח 'שוטה הכפר' - זה משהו שלא צריך שייאמר. אלוהים ישמור. כמו שאמרתי, זה לא תמיד העיקרון, זה הסגנון. מותר ללשכת רה"מ או לליכוד לחלוק על נדב העצני ולמתוח ביקורת על מאמרו, אבל זה לא הביקורת, אלא הסגנון".



כמו כן, היא לא התחייבה שתצביע לליכוד בבחירות הבאות. "לצערי ההדר הבית"ר לא נראה כך. מאוד הייתי רוצה שישוב לליכוד ההדר הבית"רי. ספק אם הח"כים יודעים מהו. אני מאוד מקווה שאוכל להצביע לליכוד, אני רוצה שזה יקרה. יכול להיות שאזכה לתגובה נוסח העצני, אבל גם אם זה יקרה, אמשיך לומר את האמת שלי, כי אינני יכולה שלא לעשות את זה".



אמסלם ובגין במליאה. צילום מסך
אמסלם ובגין במליאה. צילום מסך



ומנגד, היא טענה כי "אני לא מזדהה בהכרח עם הביקורת על נתניהו. תראו, נתניהו לאורך שנים נושא על גבו את הליכוד והוא זה שמביא קולות לליכוד במשך שנים רבות. הוא ראש ממשלה מצוין שעושה דברים טובים לעם ישראל, אך עם זאת הוא גם עושה טעויות ושגיאות לא מעטות, ובשנתיים האחרונות עוד יותר. לכן, הייתי מצפה שהוא ייקח רגע צעד אחורה ויקרא לסדר את חברי הכנסת. זה לא מספיק לומר שהוא נגד חוק ההמלצות, הוא צריך לקרוא את הח"כים אמסלם וביטן לסדר בנושא".