ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום (חמישי) לכפר עין מאהל שבגליל, לטקס חתימת הסכם פיתוח כוללני. בכניסה ליישוב עמדו מפגינים שצעקו לעברו קריאות וראש הממשלה התייחס אליהם בנאומו: "ראיתי פה בכניסה הפגנה. מחזיקים שם שלטים של הפת"ח, של אש"ף, נגד הביקור שלי. נגד מה? נגד מה הם מפגינים? אני שואל אתכם. נגד המיליונים שנטבחו ונעקרו מבתיהם בסוריה, בעיראק או בלוב? נגד מי אתם מפגינים? נגד המדינה היחידה ששומרת על זכויות האדם, שהקימה בית חולים שדה כדי לעזור לנפגעים? נגד מדינת ישראל? תתביישו לכם. אנחנו מאמינים בקידמה, אנחנו מאמינים בדו קיום, אנחנו פועלים למען זה, נמשיך לפעול למען זה ונעשה את זה יחד אתכם. פה בעין מאהל, בכל מקום אחר, יחד קדימה לקידמה ולמחר".


נתניהו דיבר גם על התחממות היחסים בין ישראל למדינות ערב: "מתחולל באזורנו מאבק גורלי בין העבר לעתיד. בין קיצוניות לקדמה. מדינת ישראל מייצגת את הקידמה, את העתיד ואת המחר ואם אתם רוצים לדעת איפה עובר הקו הזה בחדות בלתי רגילה - הוא עובר בקו רמת הגולן". 
 
"שם הקמנו בית חולים שדה שקלט אלפים של ילדים, נשים וגברים מהטרגדיה שמתחוללת בסוריה ורופאים ישראלים - יהודים, דרוזים, מוסלמים - רופאים טיפלו באנשים הללו. הייתי שם וראיתי אותם. חלק מהם שרופים, קטועי גפיים ופתאום רואים - איך הם אמרו? 'למדנו כל השנים שאתם השטן וגילינו שאתם המלאך'. זה הקו. הקו בין קיצוניות וקדימה בין ברבריות לבין תקווה". נתניהו הוסיף: "מי לא יודע את מה שאמרתי עכשיו במזרח התיכון? כל מדינות האזור יודעות. כל המנהיגים יודעים. 
 
"יש עכשיו שיתוף פעולה בין מדינות האזור למדינת ישראל כפי שלא היה מעולם. הן יודעות שהעתיד שלהן, של עמיהן, של מדינותיהן, תלוי בשיתוף עם ישראל שאיננה נתפסת יותר כאויב אלא כשותפה הכרחית, חיונית, בהדיפת הגורמים הרדיקליים הקיצוניים, גם מהשיעים הקיצוניים וגם מהסונים הקיצוניים. דעאש ואיראן. בשותפות אמיתית".



ואני אומר לכם", המשיך ראש הממשלה, "בסוף זה המפתח לשלום. בסוף החוץ יבוא פנימה. אני רוצה להגיד לכם משהו מבחוץ שקורה - זה קורה כבר בין המשטרים לבינינו, אבל הדבר שמעורר אצלי את התקווה הגדולה ביותר שזה קורה גם אצל דעת הקהל בקרב חלקים נרחבים בעולם הערבי. אנחנו בודקים את זה ועושים סקרים באינטרנט. אנחנו שואלים: כמה מכם חושבים שכדאי למדינה שלכם להיות בקשר עם מדינת ישראל? פעם זה היה אפס, 2 אחוז, 3 אחוז. היום זה מתחיל ב-20 אחוז ומגיע גם ל-50 אחוז".
 
"בעיני זה הדבר הגדול ביותר. כשהציבור הערבי במדינות ערב, מתחיל להבין שמדינת ישראל היא נכס לעתיד, נכס להם - כאן מתחיל השינוי. אני יודע שהוא עדיין לא התרחש לגמרי אבל אני יודע שישראל אוחזת בעתיד. אנחנו הופכים אותה לאחת המדינות המפותחות עלי אדמות ואנחנו רוצים שכולם יהיו חלק מההצלחה הזו. מה שקורה בחוץ יקרה גם בפנים ואני מחויב לאותו הדבר. לא רק להגן על האי הזה, אי של שפיות וקידמה וחוק וביטחון". 
 
נתניהו התייחס גם לאיומים על ישראל, מבפנים וחוץ. "אם מישהו מנסה לפגוע בנו - לא בבית ספרנו. אנחנו פוגעים בכל מי שרוצה לפגוע בנו, כדי להבטיח את השקט הזה שאתם חווים כאן וכל מי שעיניו בראשו, מסתכל סביב ורואה גם את מה שאנחנו רואים ומה שהממשלות הערביות רואות. אבל אני רוצה בפנים את אותה שותפות לקידמה, והשותפות הזו צריכה להגיע לכל ילד וילדה בישראל. היום היה אצלי אח של אשר שעדיין מוחזק ע"י האכזריים האלה בחמאס, אמרתי לו ולאמא שלו שאנחנו נחזיר אותו כמו שהחזרנו את עודה טראבין ואת עזאם עזאם. מחויבות לכל אחד ולכל אחת".