האם בקרוב ישראל תיכנס לרשימת הרשימות המצומצמת אשר מחזיקות באי מלאכותי? ייתכן מאוד. ראש הממשלה בנימין נתניהו, הודיע כי הוא מתכוון למנות צוות אשר יחל בעבודה על מנת לגרום לתוכנית הגרנדיוזית לקרות. נתניהו, אשר הציג את הכוונה לעשות זאת בפתח ישיבת הממשלה, טען כי הוא חושב על הרעיון במשך 20 השנים האחרונות, ולא הזכיר במילה אחת את השר ישראל כ"ץ, אשר דוחף את הנושא בשנים האחרונות.



"אני מביא לממשלה אישור לצוות כדי שיקים אי מלאכותי לחופינו. ישראל היא אחד המקומות הצפופים בעולם. ההצעה הזאת צריכה לעזור להקים ליד חופי ישראל איים מלאכותיים שינתבו את העבודה לשם. זה דבר שאני חושב עליו מאז הקדנציה הראשונה שלי ב-96' וזה נעצר בגלל ארגוני זכויות הסביבה והתכנון. ב-20 השנים האחרונות התפתחה הטכנולוגיה ויש היתכנות פיננסית וטכנולוגית. מיניתי את פרופ' אבי שמחון שיעמוד בראש הצוות".



עוד לפני כן מתח נתניהו ביקורת על אונר"א, סוכנות הפליטים הפלסטינית, וטען כי היא צריכה לחלוף מהעולם: "אני מסכים לחלוטין עם הביקורת החריפה של הנשיא טראמפ על ארגון אונר"א. זהו ארגון שמנציח את בעיית הפליטים הפלסטינים, הוא גם מנציח את הנרטיב של זכות השיבה, כביכול, במטרה לחסל את מדינת ישראל ולכן אונר"א צריך לעבור מן העולם. זהו גוף שהוקם בנפרד לפני 70 שנה, רק לפליטים הפלסטינים, בשעה שיש את נציבות האו"ם לטיפול בבעיות יתר הפליטים בעולם. כמובן שהדבר הזה יוצר מצב שיש כבר נינים של פליטים שאינם פליטים שמטופלים על ידי אונר"א, ויעברו עוד 70 שנה ויהיו ניני-נינים - ולכן את האבסורד הזה צריך להפסיק.

"אני הצעתי הצעה פשוטה, את כספי התמיכה לאונר"א צריך להסב בהדרגה לנציבות האו"ם לפליטים, עם קריטריונים ברורים לתמיכה בפליטות אמתית ולא בפליטות פיקטיבית כפי שהדבר קורה היום תחת אונר"א. את העמדה הזאת הבאתי לתשומת ליבה של ארצות הברית. זו הדרך להעביר את אונר"א מן העולם, ולטפל בבעיות פליטות אמתית, במידה שיוותרו כאלה".