חברת הכנסת יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) פנתה היום (רביעי) ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט בדרישה לפתוח בחקירה פלילית כנגד השדר והזמר גידי גוב בחשד להסתה לגזענות בעקבות דברים שאמר אתמול גוב ברדיו נגד שר הביטחון אביגדור ליברמן.

"אני פונה אליך בבקשה לפתוח בחקירה פלילית מידית מתוקף סמכותך בדבר הסתה לגזענות ואמירות גזעניות בפרהסיה בשידור הרדיו הציבורי ע"י השדר גידי גוב" כתבה חברת הכנסת. היא ציטטה מדברי גוב בתוכניתו "גידי גוב וחברים" שהתייחס להחלטת ליברמן להנחות את גל"צ לאסור השמעת שירים או ראיונות עם יהונתן גפן: "אני יודע זה נשמע גזעני, אני אומר משהו מסריח עכשיו ותרדו עליי, לא אכפת לי, אבל. בכל זאת. יהונתן גפן הוא בחור טוב. קשה לי לשמוע מישהו, אני מתנצל על הגסות והבורות והגזענות והמיזוגניות ,עם מבטא רוסי, עולה חדש, שבסופו של דבר, קורא ליהונתן גפן עוכר ישראל". 

"עולה חדש". אביגדור ליברמן. צילום: מרק ישראל בלם
"עולה חדש". אביגדור ליברמן. צילום: מרק ישראל בלם


גוב התנצל היום על כך שהתייחס לשר הביטחון אביגדור ליברמן כ"עולה חדש עם מבטא רוסי". בחשבון הפייסבוק שלו הוא כתב: "אתמול בתכנית הרדיו שלי התייחסתי לחרם שביקש אביגדור ליברמן להטיל על השמעת שיריו של יונתן גפן. כל ניסיון פוליטי לנסות לפגוע ביוצר בשל דעותיו מקומם אותי, ובוודאי כשזה נוגע ביוצר שעבדתי איתו רבות (ואני מעריך/אוהב). יחד עם זאת, בלהט הדברים, התייחסתי לאביגדור ליברמן כ"עולה חדש עם מבטא רוסי". ומההתייחסות הזו - אני רוצה לחזור בי מהדברים ולהתנצל על פגיעתי בעליה הרוסית, לא זו היתה כוונתי". 

גוב הוסיף  כי "אני עומד מאחורי דברי על איסור השמעת שירים על ידי גורם פוליטי כמו אביגדור ליברמן , לזה אסור לתת לקרות, בלי שום קשר למוצאו או למבטאו של כל שר שלא יהיה".

לדברי ח"כ  מלינובסקי "דבריו של גידי גוב פגעו בי אישית ופגעו בכשלושה מליון אזרחים שהיו בשלב זה או אחר של חייהם 'עולים חדשים' ו'בעלי מבטא', כתבה חברת הכנסת. "
בדבריו הבזויים אומר גוב שלאלו שעלו לארץ ישראל ולאלו בעלי המבטא יש חופש ביטוי מוגבל, אם בכלל, והם אינם רשאים לומר את אשר על לבם, בטח ובטח שלא על מישהו שבעיניו הוא "מלח הארץ".

"כעולה מברית המועצות הזדעזעתי לשמוע בשידורי הרדיו הציבורי קריאות גזעניות משפילות ומבזות מסוג זה כנגד קבוצה גדולה של אזרחי ישראל. כעם שסובל וסבל מאפליה, אנטישמיות, גזענות ושנאת האחר, בייחוד בימים אלו בהם האנטישמיות ושנאת הזר מרימות ראשן בכל רחבי העולם, מצער לראות ולשמוע את 'מלח הארץ' וחבריו מתבטאים באופן מזלזל ונוטף שנאה כלפי ציבורים נרחבים במדינת ישראל", הוסיפה חברת הכנסת.

היא קראה ליועץ המשפטי לממשלה לפעול ביד קשה ובאופן מידי כנגד השדר ולפתוח בחקירה פלילית וזאת למען יראו וייראו ו"בכדי לשים קץ לתופעות גזעניות ומשפילות מסוג זה במרחב הציבורי,.