ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (ראשון) בחשבון הפייסבוק שלו על ההחלטה של היועמ"ש לדחות את הגשת ההמלצות נגדו, בעקבות העתירה שהוגשה לבג"ץ. "אני לא מכיר את העתירה שהוגשה בעניין ההמלצות ואין לי שום קשר אליה. ממילא כולכם כבר מבינים מה ערכן של ההמלצות, שהודלפו כבר לפני שנה ומאז שודרו ומוחזרו בתקשורת אינספור פעמים", כתב. 
"ביממה האחרונה פורסמו בתקשורת רמיזות הזויות כאילו הפעלתי אדם בשם וולטר סוריאנו, שהוגדר "מקורבי", למעקב אחרי חוקרי משטרה. מה לעשות שלא נפגשתי או דיברתי עם סוריאנו כבר שמונה שנים? זה אומר הכל על המשך הניסיון המגוחך לקשור אותי למעקבים לכאורה אחרי חוקרי משטרה. לא הפעלתי איש", הוסיף.
"כל זה מדגיש שוב מדוע ביקשתי לחקור זאת באופן מיידי, בלתי תלוי ואובייקטיבי. השאלה החשובה ביותר נותרה בעינה: האם הייתם סומכים על המלצות שגיבשו חוקרים שחושבים ש"תפרתם" להם תיק?", חתם.

מוקדם יותר הערב דווח ב"החדשות" כי איש העסקים וולטר סוריאנו, מקורבו של ראש הממשלה, שנטען כי הוא זה שנתניהו שלח לעקוב אחר חוקריו, מכחיש כי ראש הממשלה פנה אליו. פרקליטו של סוריאנו, עו"ד אילן בומבך, אמר בשמו: "מעולם לא התבקשתי ע"י מר נתניהו לבצע מעקב אחר החוקרים. מעולם לא הייתי מעלה על דעתי אפשרות לשבש מהלכי משפט".
הדברים באים בעקבות הרמיזות של מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, בתוכנית "עובדה", לפיה חוקרים פרטיים אספו מידע נגד קצינים שמעורבים בתיק נתניהו. "מסתובבים סביב החוקרים אנשים שמרחרחים סביב משפחתם", אמר אלשיך והוסיף: "זה אנשים מקצוענים שיודעים מה הם עושים, בואי נגיד ככה. לא אמרתי פוליטיקאים. אמרתי גורמי רבי כוח, כי אנחנו יודעים מי הגורמים האלו ומישהו צריך לשלם להם. גם ריטמן חיפשו אחריו? יותר אחרי אחרים, כאלו שמעורבים בתיקי ראש הממשלה". 


"המשטרה ממילא לא בשלה להעביר המלצות"


היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הורה למשטרה שלא להגיש את המלצותיה בנוגע לחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו כבר השבוע. ההחלטה הגיעה בעקבות העתירה לבג"ץ של עו"ד יוסי פוקס, שמבקש להורות למשטרה לא להעביר המלצה שכן הדבר מנוגד לחוק לטענתו.

גורמים בסביבת היועמ"ש אמרו כי לא יהיה סביר להעביר את ההמלצות כל עוד יש עתירה תלויה ועומדת משום שזה יכול להיתפס כמחטף מול בג"ץ: "זה עניין של יום-יומיים, וממילא המשטרה לא בשלה להעביר ההמלצות וצריכה עוד כמה ימים. כשיש עתירה עם בקשה לצו ביניים, לא נהוג לנקוט בפעולה שלטונית שמעקרת את הבקשה מתוכן. המדינה משיבה לבקשה מחר. המשטרה ממילא לא התכוונה להעביר היום או מחר".

על פי הידוע, במשטרה סבורים כי יש בידיהם תשתית ראיות להעמיד לדין את ראש הממשלה בתיק 1000 בגין עבירות של קבלת שוחד, קבלת טובות הנאה, מרמה והפרת אמונים. בשל כך התגבשה תשתית ראייתית למתן שוחד לכאורה גם נגד המיליארדר ארנון מילצ'ן, שנתן את המתנות לבני הזוג נתניהו.