הצהרות יוצאות דופןשגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן אמר לאחרונה במפגש סגור בירושלים, בו נכחו ראשי ועידת הנשיאים של ראשי הארגונים היהודים בצפון אמריקה, כי "המתנחלים לא הולכים לשום מקום", כך נחשף הערב (שני) בחדשות עשר. הוא הוסיף כי "גירוש של מאות אלפי מתנחלים עלול ליצור מלחמת אזרחים בישראל".



רוצים לקבל את החדשות לפני כולם? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


כשנשאל לגבי סירוב פקודה המוני לפינוי התנחלויות, אמר: "זה נושא שמדאיג את ממשלת ישראל. הפיקוד בצה"ל עובר יותר ויותר לידי הציונות הדתית. אלה אנשים שמחויבים לארץ הזאת כארץ שניתנה להם על ידי אלוהים. אני מאמין שפינוי משמעותי עלול להוביל למלחמת אזרחים. זו רק דעתי".



מלבד זאת, הוא התייחס למו"מ עתידי עם הפלסטינים: "הטענה שצריך הסכם שלום כדי לשמור על מדינה יהודית ודמוקרטית היא נדושה. במשך 25 שנים אנשים אמרו שהמצב (בשטחים) לא יכול להימשך. אבל מה קרה בשנים האלה? ישראל רק צמחה ושגשגה".



ימי ההתנתקות מיישובי גוש קטיף. "גירוש נוסף יביא מלחמת אזרחים". צילום: יהודה לחיאני
ימי ההתנתקות מיישובי גוש קטיף. "גירוש נוסף יביא מלחמת אזרחים". צילום: יהודה לחיאני



לדבריו, "אנחנו לא רוצים להעלות יותר מדי את הציפיות בנוגע לסיכוי להשיג הסכם שלום. אנחנו מציאותיים. אנחנו רוצים הסכם שלום, אבל יודעים שהוא לא יחסל את חיזבאללה או את דאעש. בכל מקרה אנחנו לא מאמינים שאיומים של לחץ על ישראל יועילו".



בהתייחס לסידורי הביטחון העתידיים מול הפלסטינים, אמר: "ישראל חייבת לשלוט בביטחון בבקעת הירדן אחרת הגדה המערבית תהפוך לעזה - ואסור שזה יקרה".



בתוך כך, השגריר האמריקאי טען כי השגרירות האמריקאית תעבור לירושלים מהר יותר מהמצופה: "סוף 2019 הוא המועד הכי רחוק להעברת השגרירות - זה יקרה קודם - אבל אינני יכול לומר יותר מזה".