פרשה 4000, בה נחקרים הקשרים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין איל התקשורת והבעלים של חברת בזק, שאול אלוביץ', התפוצצה השבוע עם מעצרם של כמה מהמקורבים ביותר לראש הממשלה, יועץ התקשורת שלו, ניר חפץ ומנכ"ל משרת התקשורת, שחתם על הסכם עד מדינה, שלמה פילבר. עם זאת, ולמרות קרבת העצורים לנתניהו והמלצות המשטרה שיש נגד ראש הממשלה תשתית ראייתית להגשת כתב אישום, נראה כי מעמדו, לפחות ברמת הבחירות נשאר איתן.



על פי סקר שנערך בערוץ 10 ופורסם היום (רביעי), אם היו נערכות היום בחירות הליכוד בראשות נתניהו הייתה נשארת המפלגה הגדולה בכנסת עם 27 מנדטים (שלושה פחות מבכנסת הנוכחית), מנדט אחד יותר מאשר שמשיגה המפלגה בלעדיו. אך ברמה האישית, הפרשיות משפיעות על מעמדו הציבורי, כאשר סקר של "החדשות" מצביע כי 50% מהציבור חושבים שנתניהו צריך להודיע על נבצרות או התפטרות, וזאת לעומת 33% בלבד שמאמינים שעליו להישאר בתפקידו. בנוסף לכך, על פי הסקר, 42% מהציבור תומכים בהליכה לבחירות.



יש עתיד מתייצבת במקום השני, הבית היהודי עולה בשני מנדטים



על פי סקר המנדטים בערוץ 10, פרישתו של נתניהו מראשות הליכוד לא יוצרת שינוי משמעותי במערכת הפוליטית, כאשר הליכוד בראשות נתניהו מקבלת, כאמור, 27 מנדטים, יש עתיד מקבלת 23, המחנה הציוני - 15, הרשימה המשותפת - 12, הבית היהודי - 10, כולנו - 9, מרצ - 7, ישראל ביתנו - 7, יהדות התורה - 6 וש"ס - 5.

במקרה ונתניהו לא יעמוד בראשות הליכוד, תקבל מפלגת השלטון 26 מנדטים, יש עתיד שומרת על 23 מנדטים, המחנה הציוני עולה במנדט מהתסריט הקודם ומקבלת 15, הרשימה המשותפת נשארת על 12, הבית היהודי על 10, כולנו יורדת במנדט ל-8, ומרצ, ישראל ביתנו, יהדות התורה וש"ס גם הן לא מושפעות מהתפטרות אפשרית של נתניהו ונשארות על 7, 7, 6 ו5 מנדטים בהתאמה.