שגריר ישראל ברוסיה לשעבר, צבי מגן, התראיין הבוקר (ראשון) לתוכניתם של ענת דוידוב וינון מגל ב-103FM, והתייחס לתקיפה האמריקאית-אירופית בסוריה. : "התקיפה אכן מהווה איום ישיר על מוסקבה, התקיפה של הברית המערבית בסוריה הייתה מיועדת לחיסול התשתיות הכימיות בסוריה אך בפועל היא כוונה לרוסיה כיריב העיקרי כחלק מעימות גלובלי. בתקיפה שנה שעברה נוצר רושם שהאמריקאים עזבו את האזור והרוסים יכולים לעשות בו כרצונו ובתקיפה כעת הם הבינו שלא כך הדבר".



כשנשאל האם פוטין מתכוון לאיים על ראש הממשלה נתניהו שלא לתקוף בסוריה השיב: "פוטין לא מנהל כאן את העניינים והזכירו לו את זה בסוף השבוע. הדבר האחרון שפוטין צריך זה עימות איתנו - ישראל יכולה לקלקל לו כל חגיגה". מגן הסביר כי בזכות העוצמה האזורית הישראלית, שני הצדדים הגיעו להבנות מבצעיות אפקיביות למדי, והזכיר כי בשנים האחרונות "היו שבע פגישות בין נתניהו לפוטין, ישנו תיאום מצבעי אפקטיבי. רוסיה היתה מעדיפה שלא להתנגש במרחב הסורי או בכל מרחב אחר ביכולות הישראליות יש תיאום מבצעי הדוק בין ישראל לרוסיה".



עם זאת, הסכים מגן כי בחודשים האחרונים ישנו מתח מסויים בין ירושלים ומוסקבה והסביר: "מתפתח כאן מצב חדש. ישראל התחייבה שלא להתערב במה שקורה בסוריה אך אינה מוכנה להבליג על מה שקורה עם איראן. למיטב ידיעתי המנהיגים קיימו ביניהם שיחה והגיעו להבנות".