סערת נטלי פורטמן לא נרגעת: במפלגת הליכוד הגיבו לדבריה של השחקנית ההוליוודית, שאמרה כי היא מסרבת להגיע לטקס קבלת פרס "בראשית" מאחר והיא לא רוצה לשתף פעולה עם ראש הממשלה נתניהו. "איזו צביעות! נטלי פורטמן מדברת על דמוקרטיה אבל תמכה בארגון וי 15 שניסה במימון ממשלות זרות לשבש בחירות דמוקרטיות בישראל. פורטמן מדברת על זכויות אדם אבל משתתפת בפסטיבלים במדינות שמצנזרות סרטים ושהרקורד שלהם בזכויות אדם רחוק מזה של ישראל. שום תירוץ לא יעזור, פורטמן פשוט מסרבת לקבל את החלטת העם בישראל", אמרו בליכוד.



ח"כ אורן חזן תקף גם הוא והצהיר כי הוא יוזם מתקפה עולמית ברשתות החברתיות נגד פורטמן. "אנחנו סיימנו עם המנטאליות הגלותית - אנחנו מגיבים ותוקפים בחזרה", אמר, "פורטמן המומרת נוהגת כגיס חמישי של המדינה ואני קורא לכל חבריי, הציוניים אוהבי העם והארץ, הכו בה בכל הכח ברשתות החברתיות בעברית, אנגלית, ספרדית, צרפתית ובכל שפה אחרת.
"פעם אחר פעם פורטמן מעבירה ביקורת על המדינה אבל הפעם היא עברה את כל הגבולות. היא ויתר חבריה המומרים מסוכנים יותר מכל מחבל ערבי. כיהודים מתחזים הם נותנים לגיטימציה לפיגועים נגד המדינה ומעודדים טרור. כדי להפסיק את המתקפה שלה, עלינו להכות אותה בבטן הרכה שלה, הן בקרב יהודים חשובים ומובילים, הנמצאים בעמדות מפתח ברחבי העולם בכלל ובפרט בעולם הסרטים ממנו היא שואבת את פרנסתה. אין בי ספק שכך היא ושכמותה ילמדו לסתום את הפה הבוגדני שלהם ולהפסיק לעשות סיבובים על גבה ועל חשבון ביטחונה של מדינת ישראל ודמם של אזרחיה".

בהצהרה שפרסמה פורטמן הלילה כתבה כי "ההחלטה שלה הובנה לא נכון על ידי אחרים". "בחרתי שלא להגיע לטקס משום שאני לא לרוצה להיראות כמי שתומכת בראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמור לנאום בטקס", הסבירה. "בכל מקרה, אני לא חלק מתנועת ה-BDS ולא תומכת בה". 
 
השחקנית זוכת האוסקר המשיכה ואמרה כי "כמו ישראלים ויהודים רבים בעולם, מותר לי להיות ביקורתית כלפי ההנהגה הישראלית מבלי לרצות להחרים את המדינה כולה. אני מוקירה את בני משפחתי ואת החברים הישראלים שלי, את האוכל הישראלי, הספרים, האמנות, הקולנוע והמחול".

לדברי פורטמן, "ישראל נוסדה לפני 70 בדיוק כמקלט לפליטי השואה, אבל הטיפול הלקוי באלה שסובלים מהזוועות של היום פשוט אינו עולה בקנה אחד עם הערכים היהודים שלי. משום שאכפת לי מישראל, אני חייבת לעמוד נגד אלימות, שחיתות, אי שוויון וניצול לרעה של כוח". עוד כתבה השחקנית: "אל תתייחסו לכל מה שלא בא ממני כדברים שלי. הניסיון הזה גרם לי לתמוך במספר ארגוני צדקה בישראל. אני אודיע עליהם בקרוב ומקווה שאחרים יצטרפו אלי".