חבר הכנסת לשעבר יעקב פרי מודה ששיקר בנושא שירותו הצבאי, כפי שנחשף בתוכנית "עובדה. בראיון לאמנון אברמוביץ', שישודר מחר באולפן שישי בה"חדשות", מסביר פרי את השקר: "ב-61 הגעתי ללשכת הגיוס בפ"ת ואחרי הבדיקות הרפואיות נאמר לי שנמצא אצלי רשרוש בלב ושאיני כשיר לשרת בצבא. קיבלתי את זה מאוד מאוד מאוד קשה. שיקרתי מאז במצח נחושה על מנת לכסות על אותה בושה, על אותה כלימה שנגרמה לי כתוצאה מאי שירותי". 

"השקר הזה הסתבך איתי, בגללי, באחריותי, עד חשיפת הנושא בתוכנית "עובדה", אמר פרי, שהתפטר לפני חודשיים מהכנסת בעקבות השערורייה. בהודעת ההתפטרות אמר פרי: "מעולם לא הסתרתי את העובדה כי בעיות לב מנעו ממני להשלים שירות צבאי מלא. בחודשים האחרונים מנסים גורמים שונים לקעקע את אמינותי ופועלי רב השנים למען מדינת ישראל", כתב פרי בהודעת הפרישה שלו.

הוא הוסיף: "כל חיי נלחמתי, פעלתי ואף נפצעתי במסגרת תפקידי בשירות הביטחון הכללי. לאור העובדה כי הפרסומים המגמתיים מטילים צל כבד על פועלי רב השנים למען ביצור בטחונה של מדינת ישראל וכמו כן על הערכים אותם מייצגת מפלגת יש עתיד, החלטתי לקחת פסק זמן מפעילותי הציבורית ולהגיש את התפטרותי מהכנסת".

חודש לפני ההתפטרות, שודר תחקיר נוסף על פרי, שהעלה כי הוא שיקר בבדיקת פוליגרף בשנות ה-90 כשנשאל האם העביר מידע לח"כ אריה דרעי, שהיה נתון, אז כמו היום, תחת חקירה משטרתית.