שאלה של איך ומתי: תוכנית השלום בין ישראל לפלסטינים, שעליה שוקדים שליחיו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מאז היבחרו,מוכנה - כך דווח היום (שלישי) בחדשות 10. עם זאת, על פי הדיווח בבית הלבן מתלבטים בשלב זה מתי וכיצד לפרסם את התוכנית אותה הכינו שליחי הנשיא ג'ייסון גרינבלאט, ג'ארד קושנר ודיוויד פרידמן, וכי ההחלטה נמצאת בשלב זה בידיו של הנשיא טראמפ.



בכירים בבית הלבן ציינו כי ישנם שיקולים רבים שמעיבים על פרסום התוכנית, שבכל מקרה לא תפורסם בשלושת השבועות הקרובים בשל חודש הרמדאן, בהם הנתק עם הפלסטינים - שהגישו מספר יוזמות בינלאומיות עוקפות משא ומתן, וחוסר הנכונות של הממשלה הישראלית לוויתורים מדינים, מצבו הבריאותי של אבו מאזן שייתכן ומתקרב לסוף תקופתו, והעימותים בעזה יחד עם המצב ההומניטרי הקשה ברצועה. עם זאת הבהירו הבכירים כי טראמפ עדיין מחוייב לתוכנית ואמרו: "אנחנו מודעים למצב ולקשיים אבל התוכנית עדיין על השולחן. נדע אם היא תחיה או תמות רק אחרי שנציג אותה". 



במקביל לכך, במהדורת "החדשות" דווח כי האיחוד האירופי העביר מסר חריף לישראל, ובו הם רמזו כי למדיניותה יתכן ויהיו השלכות בעתיד. על פי הדיווח, גורמים באיחוד העבירו מסרים למשרד החוץ בו הזהירו את ישראל מזלזול באירופה. "כמו שאף אחד לא יכל היה לדמיין שמורשת אובמה תימחק, כך גם טראמפ לא יהיה לנצח", מסרו הגורמים תוך שהם מזכירים כי אירופה היא שותפת הסחר הגדולה ביותר של ישראל.