לראשונה בישראל: מפלגה יהודית־נוצרית מתכוונת להתמודד בבחירות לכנסת, לאחר שרשם המפלגות אישר את הקמתה. מדובר במפלגת “הגוש התנ”כי” שהוקמה על ידי אבי דניס ליפקין, ישראלי תושב ההתנחלות קידר ומרצה מוכר בקהילות אוונגליסטיות בארה"ב.



במסמכי ההקמה של המפלגה נרש: “הגוש התנ”כי מגן על כל מי שמאמין בתנ”ך ומתנגד לטיהור אתני של יהודים ונוצרים מארץ ישראל. הגוש התנ”כי ייצג מפלגות בכל העולם הדוגלות בתרבות המערבית היודו־נוצרית והדמוקרטית”. עוד נאמר כי המפלגה תפעל לחזק את ישראל על ידי גיבוש תוכנית לשיפור ההסברה ברחבי העולם באמצעות גיוס דוברים יהודים ונוצרים והכשרתם למען שיפור תדמיתה של ישראל בעולם והגנה על הדמוקרטיה המערבית.
 
לדברי ליפקין, עם קהל היעד שלו נמנים מאות אלפי נוצרים או חסרי דת שעלו לישראל מרוסיה, וגם ערבים נוצרים, והם עשויים להעניק לו שלושה־ארבעה מנדטים. “הרשימה שלנו תורכב מיהודים ונוצרים במספר שווה”, הסביר ליפקין, “מספר 2 שלי יהיה נוצרי מעוספיה. אותי אפשר להגדיר כיהודי אוונגליסטי ציוני”.
 

ליפקין עלה מארה”ב ב־1968 ושירת ביחידת דובר צה”ל ביו"ש. הוא עבד בלשכת העיתונות הממשלתית, ומאז שנות ה־90 הוא מרצה קבוע בקהילות אוונגליסטיות בצפון אמריקה בנושא יחסי יהודים־נוצרים ובנושאים הנוגעים למדינת ישראל. הוא הפיק סרטונים וכתב ספרים רבים בנושא. בחזונו סבור ליפקין כי בעתיד יגיע לישראל גל עלייה עצום מארה”ב, שיורכב גם מנוצרים רבים, והללו ימצאו לדבריו במפלגת “הגוש התנ”כי” כתובת טבעית עבורם.