שר התחבורה והמודיעין, השר ישראל כ"ץ, התראיין היום (שלישי) ב-103FM, והתייחס בעיקר למצב הביטחוני של ישראל הן בגזרת איראן והן בגזרת הפלסטינים וטרור העפיפונים. 



מה שהודיע עלי חמינאי, שמאיצים את האורניום, זה מעשה של פאניקה?

"ההערכה שלי תואמת את זה, אמרתי את זה כבר בעבר. זה משקף את ההתנהלות שלהם. אין שום ספק שהעובדה שהסנקציות מתחילות לעבוד לפני שהתחיל כל הגל, וכבר חלק הודיעו שהפסיקו את המסחר, הדבר הזה משפיע על הכלכלה האיראנית. הם במצב שאו שהם צריכים להתיישר ולקבל את התנאים האמריקאים, או קריסה כלכלית ומשטרית. האיום הזה מראה שהם בעצם באיבוד עשתונות מוחלט. הם מנסים לאיים על האירופים, אבל הנחישות האמריקאית זה משהו שלא אירופה ולא רוסיה יכולות להתמודד עם זה בצורה כלכלית. הדוקטרינה מול איראן וקוריאה הצפונית היא המבוא לא לתת להם ליישם את האורניום. אם הם ינסו, הם יתקלו בכוח צבאי".

"יש משפט בפרסית שאומר 'מתנהגים כאילו הם עשירים, אבל הכיסים שלהם ריקים'. התכוונתי לתהליך שבו הכלכלה האיראנית תקרוס. המחאות יכולות ללכת ולגבור, ויכולות לאיים על המשטר, למרות הכל. ביטול ההסכם היה מהלך נכון. האירופאים נגד ארצות הברית, אבל אם תחודש תוכנית הגרעין, הם יחזרו לחיק ארצות הברית, וגם סעודיה תצטרף. ישראל תהיה שם בכל מקרה, כי הם איום קיומי. ישראל לא תאפשר לאיראן לפתח נשק גרעיני".
טראמפ כל הזמן מודיע שהוא עוזב, אז אתה חושב שהוא יגיע לאיראן
"הוא לא יהיה עם מגפיים על הקרקע. אני בזמנו חשבתי שזה נכון לנקוט בקו - או לשנות, או לבטל את ההסכם. זה דבר שקשה לשכנע את נשיא ארצות הברית, וזה לא מוסרי. אבל ברגע שאומרים שאיראן היא צפון קוריאה החדשה, צריך לפעול מולה בעניין האסטרטגי, הוא הרים את הדגל במקום הכי גבוה שאפשר. אתם נדרשים לשנות את המדיניות. אם תנסו לפעול לחידוש הגרעין, תתקלו בתגובה שמעטות המדינות שספגו אותה בעבר. בענייני חוץ הוא מתכוון לדברים האלה. הנסיעה היום של ראש הממשלה של אירופה, הוא לא יכול לשכנע אותן לסגת מהסכם הגרעין, אבל לטעת יסודות מובנים. אם האייתוללה חמינאי באיום הזה דוחק את אירופה לפינה, הוא יגלה שזה הפוך. הוא יגיע גם לשלב השלישי, שארצות הברית תאיים עליהם באופן ישיר".

מה יהיה עם העפיפונים?
"זה אבסורד. מול מדינת ישראל הגדולה עם עוצמה כלכלית וצבאית, מול ארגוני טרור, ששולחים אותם לגדרות. מערכת הביטחון תצטרך להתמודד עם זה, צריך להתמודד עם זה. מי ששולח את העפיפונים זה החמאס, צריך להגיע להרתעה מלאה. יש קו גבול, הוא עלה לנו בדמים, אסור לחצות אותו - לא מתחת לקרקע, לא באוויר ולא על היבשה".
יש סוג של התחלה של פתרון? המערכות עובדות קשה לזה
"התוצאה כואבת, אבל זה פחות מקלע דויד נגד גוליית. יירטנו 400 מתוך 600 עפיפונים. לא נלך לכל מטר בגבול, וננסה רק למנוע את זה. יפתחו אמצעי טכנולוגי, ובסוף יבינו שהפתרון הוא משולב". 
"אני נושא איתי רעיון, שיכולים להתווכח איתי עליו, לנסות ולהפריד בין העניין האזרחי לצבאי. הסגר הביטחוני שאנחנו עושים כדי למנוע הברחת נשק, זה אומר שאנחנו חיים על עזה. הרעיון שלי הוא להקים אי במרחק חמישה קילומטר, נמל, מתקן התפלה, ייצורים, דרך האי, אל האי, אז ראינו שמנהרה מסיני, יהיה לנו דרך לסכל את זה. מי שרוצה להתקין מתקנים בשטח מצרים, דבר אחד אני רוצה - לנתק את הקשר בין ישראל לעזה מבחינה מקצועית. יותר גידולי שדות".
מה עם הרכבת הקלה? האם ניסע בה בחיינו?
"אפילו אתה כספית, עיתונאי כל כך מתוחכם, לא ראית ולא הבנת איזו שטות כתבו בכתבה על כך היום. לא מדברים על הקו שבביצוע. הוא יפעל באוקטובר 2021. הם מדברים על שני קווים בהיקף 30 מיליון שקלים. יש לכם חברים עכשיו באבן גבירול, הם קיבלו הודעות על הפקעות תת קרקעיות. יש הליך שנקרא הליך תת קרקעי. העבודה על הקו שמתחיל בראשון לציון וחולון עד הרצליה, יצא לדרך. והקו הסגול מקרית אונו לרמת גן ותל אביב, כבר יקרה. קו אחד, שהניחו בו שש פעמים אבן פינה, אני הנחתי פעם אחת וזה קרה. מתחו ביקורת על דבר תיאורטי".