יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד ממשיך לפזול לעבר ציבור הבוחרים הימני. היום (רביעי) הוא ערך בכנסת כנס שכותרתו: "העולם עם הגולן". בכנס קרא לפיד לארה״ב ולמדינות אירופה להכיר במציאות המשתנה במזרח התיכון ולתמוך בריבונות ישראל ברמת הגולן. "​אני פונה מכאן, מכנסת ישראל, לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ: אחרי צעדך האמיץ למען עם ישראל - בהכרה בירושלים כבירתנו והעברת השגרירות - הכר בריבונות ישראל ברמת הגולן"
"מכאן אני פונה גם אל מנהיגי אירופה. במשך שנים התעלמתם מרצח העם בסוריה. הפעם, עשו את הדבר הנכון. הכירו בריבונות הישראלית על רמת הגולן", הוסיף יו"ר יש עתיד". 
לדברי לפיד, נותרה הזדמנות לקבל הכרה בינלאומית בגולן: "חלון ההזדמנויות נוצר מפני שברור לכל מי שעיניו בראשו שישראל לא תחזיר לעולם את רמת הגולן לידי אסד, שליט פסיכופטי שרצח יותר מחצי מיליון מבני עמו. ששותפיו הם איראן והחיזבאללה. הגולן הוא שטח אסטרטגי החולש על כל הצפון. אנחנו לא ניתן שיהפכו אותו לאיום מתמיד על ישראל. לא עכשיו, גם לא אחרי שאסד ילך". 

ראש המל"ל לשעבר עוזי ארד אמר בכנס כי  "העובדה הבלתי מעורערת היא שארבעה ראשי ממשלות ישראלים, שניים ממפלגת העבודה ושניים מרקע ליכודי, נשאו ונתנו על ירידה מרמת הגולן. אנחנו יכולים לשכוח את זה, אבל בארמון של אסד יש את כל המסמכים, חלקם אמריקאים. נתניהו גם ב2010-2011 ניהל מו"מ עקיף רציני עם אסד הבן הפסיכופט על ירידה מרמת הגולן".

הגולן מושלג. צילום: מועצה אזורית גולן
הגולן מושלג. צילום: מועצה אזורית גולן

בין הדוברים בכנס היו אלי מלכה, ראש המועצה האזורית גולן שהצטרף לפני כשנה לשורות יש עתיד, עוזי ארד, לשעבר ראש המועצה לביטחון לאומי, ראש מועצת קצרין דמיטרי אפרצב ואחרים.

לקראת הכינוס היום אמר אלי מלכה: "השבוע אנו מציינים את השנה ה-51 לשחרור הגולן וחידוש ההתיישבות היהודית. בשנים אלה הפרחנו את הגולן כחבל ארץ ישראלי, התיישבותי, תיירותי וחקלאי משגשג. בצידו השני של הגבול, בסוריה, מתרחשת מלחמת אזרחים אכזרית ועקובה מדם, שגבתה את חייהם של מאות אלפי בני אדם".

"באותה עת אנו עדים להתבססות של  אירגוני טרור אסלאמיים  לאורך כל הגבול ברמה הסורית, אשר מאיימים על ביטחונה של מדינת ישראל ועל היציבות במזרח התיכון. זה הזמן של העולם לבחור בין הטוב לרע; בין אלה

 בתוך כך סייר אתמול ח"כ לפיד בישובי עוטף עזה והצטלם כשהוא משקיף לעבר השדות החרוכים כשעפיפון תבערה בידו: "אנחנו נתייצב מול טרור העפיפונים וירי הרקטות בעוצמה ובכוח מול החמאס, אבל הממשלה חייבת במקביל לייצר מדיניות שאומרת מה אנחנו עושים מחר במקום לחכות לסבב הבא", אמר.לדבריו "מדינת ישראל צריכה לייצר מדיניות שמצד אחד פוגעת קשה יותר בחמאס ומצד שני פועלת למנוע את המשבר ההומניטרי ברצועה שמחזק את החמאס".

"לתושבי הדרום מגיע גיבוי מלא מאתנו. אם מאות פצמ"רים וטילים היו נופלים בירושלים על גן סאקר ויער ירושלים אני בטוח שהממשלה הייתה מטפלת רק בזה", אמר לפיד.