לא נתניהו, גבאי: תחקיר "החדשות" שפורסם הערב (שני), מאשש את טענותיו של יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד בנוגע לקמפיין הכפשות אנונימי שמתנהל נגדו, אך בעוד שבעבר האשים לפיד את ראש הממשלה בנימין נתניהו בקמפיין, מהתחקיר עולה כי דווקא יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי הוא שאחראי לו.



על פי התחקיר, שכרה מפלגת המחנה הציוני את חברת "ספוטלייט מחקרים פוליטיים", שהפעילה שני עמודי פייסבוק פופולריים נגד לפיד - "חלאס יאיר", ו"לא פראיירים", בהם התפרסמו פוסטים רבים שביקרו את "יש עתיד" והעומד בראשה, בין השאר בנוגע לפרשיית השחיתות בעיריית חדרה, זגזוגיו כביכול של לפיד ומדיניותו הכלכלית.





במחנה הציוני לא הכחישו את הטענות, ואף תקפו את לפיד בנוגע למה שהוגדר בידיהם כ"התבכיינות": "מפלגת העבודה נחושה לנצח את הבחירות הבאות ולהחליף את שלטון נתניהו, ולשם כך שוכר מטה הבחירות, בין היתר, שירותים בתחום המדיה הדיגיטלית מחברות ויעצים חיצוניים בדיוק כפי שעושה כל מפלגה פוליטית בישראל".
 
עוד נאמר בהודעה כי "קמפיין 'ההתבכיינות' של לפיד לא ברור לנו, אנו גאים להיעזר באנשים הטובים והמוכשרים ביותר כדי להגיע לקהלים חדשים. מיותר לציין שהכל נעשה אך ורק על פי החוק, מדווח ומבוקר כמתחייב. מי שנכנס להיסטריה בגלל עמוד פייסבוק שמציג אמת ועובדות מבוססות בלבד, צריך לברר עם עצמו אם בחר במקצוע הנכון".

ממפלגת "יש עתיד" נמסר בתגובה: "מסתבר שלפיד צדק יריביי משתמשים בכספי ציבור לקמפיינים ארסיים של הכפשות, האם אלה ערכי העבודה, האם הם לא מתביישים, ולגבי האמירה כי כולם עושים זאת, אז לא אנחנו לא עושים זאת, כי יש לנו ערכים".

 
מחברת ספוטלייט נמסר כי היא לא מגיבה בקשר ללקוחותיה, ולספקולציות בנוגע לשירותים שהיא מעניקה.