העימות במחנה הציוני נמשך: ביום שישי האחרון תקף ח"כ איתן כבל את יו"ר מפלגתו, אבי גבאי, על החלטתו להביא לביטול הבחירות לוועידת המפלגה, וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "כך נראה הסוף". היום (ראשון), עם ביטול ועידת המפלגה בהוראת בית המשפט, צייץ כבל בחשבון הטוויטר שלו: "גם הליך דמוקרטי לא יכסה על מהלך אנטי דמוקרטי. מקווה שהרמז שבית המשפט שלח היום יחלחל גם להחלטות של המפלגה ויפסיקו את הסאגה סביב פסקת ההתגברות המפלגתית". 

מוקדם יותר היום, הסביר כבל בתכנית הרדיו של ענת דוידוב וינון מגל ב-103FM את המניע לדבריו ואמר כי "לא הייתי מתקומם אם היה מדובר בעניין פוליטי-עסקני נטו. תמכתי בגבאי כדי שייבחר לראשות המפלגה, הוא היה תקווה גדולה עבורי. ההחלטה שלו לכנס את ועידת המפלגה בניגוד לעמדה שנקבעה על ידי המוסדות השיפוטיים ובניגוד לעמדתו של יו"ר ועדת החוקה ויו"ר המוסד - זו פסקת התגברות שלא הייתה כדוגמתה".

 

"מי שדורס ברגל גסה את המוסדות המשפטיים  - אני לא יודע לאן זה יכול להגיע", אמר ח"כ כבל, "אילו הוא היה משקיע עשרה אחוזים מהאנרגיות שלו כלפי חוץ כפי שהוא משקיע כלפי פנים היינו נראים אחרת. בחוקה של המפלגה יש סעיף שמאז 68' לא העזו לגעת בו. מי שעסוק בלבצר את עצמו מבין לאן הדברים הולכים".

על שהותו במפלגה במשך השנים סיפר: "גדלתי במפלגה מלמטה. אני אוהב את הבית הזה ונלחמתי עבורו במשך שנים, ואני מקווה שתינתן לי הזכות להמשיך ולהילחם עליו. זו כבר לא שאלה של מי המנהיג, אלא מהי הדרך. לאחרונה הצגתי תכנית בעיתון שרציתי שתוביל לשיח אך היא הובילה למהומה ותדהמה. כשאין יכולת לנהל שיח כן ומשמעותי - מתאכזבים כל פעם מחדש".


ח"כ כבל טען שגוש המרכז-שמאל ומפלגת 'העבודה' נמצאים בבעיה והציע כי "מעבר לקלישאות עלינו לומר מה אנחנו רוצים. היחיד שניסה הציג תפיסה כזו או אחרת היה יצחק הרצוג שרץ יחד עם ח"כ ציפי לבני, ויחד הם הביאו את ההישג הגדול ביותר שהיה למפלגת 'העבודה' מאז ימי יצחק רבין ז"ל. לאנשים קשה לקבל את זה, כי לא מבינים שהדרך להנהגה ולשלטון לא יכולים להגיע ללא התמודדות עצמית קודם כל. אנחנו אנשים שמנסים לעשות את הכי טוב ולא מצליחים, כי אנחנו לא מסתכלים על המציאות בפניה. אחזור שוב לתכנית המדינית שהצעתי - ניתן לקבל אותה או לסרב לה. העובדה ששמתי את הנושא השולחן ואסרו לעסוק בה אומרת הכל".


עריכה ב-103FM: איתמר זיגלמן